موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
262
۱۱ مرداد ۱۳۹۵

افزایش تعداد فرزندخواندگی

مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از افزایش واگذاری کودکان به فرزندخواندگی نسبت به قبل خبر داد و گفت: سالانه ۱۵۰۰ کودک واگذار و ۸۰۰ کودک از مراکز ترخیص می شوند.

به گزارش کودک پرس، محمد نفریه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، افزود: نزدیک به ۱۰ هزار کودک از این تعداد در خانه های بهزیستی در شیرخوارگاه ها و خانه های کودک و نوجوان نگهداری می شوند.

وی گفت: همچنین ۱۵ هزار کودک نیز به خانواده های جایگزین سپرده شده اند که فرزندخواندگی و یا نگهداری در خانواده نزدیکان فرزند با دریافت کمک هزینه ای از سوی سازمان از جمله خانواده های جایگزین محسوب می شوند.

مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه سالانه حدود ۱۵۰۰ کودک به فرزندخواندگی سپرده می شوند، گفت: همچنین ۸۰۰ کودک از مراکز سازمان بهزیستی ترخیص می شوند که فرزندان بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی یا به دلیل ازدواج و یا سربازی و تحصیلات دانشگاهی، از مراکز خارج می شوند که البته مددکاران ما چندین سال آنها را حمایت می کنند.

وی گفت: نگهداری از کودکان در خانه های سازمان بهزیستی نسبت به اوایل انقلاب روند افزایشی نداشته چرا که تعداد کودکان ما نسبت به اوایل انقلاب کمتر شده است و دلیل آن نیز این است که هدف ما نگهداری کودکان در خانواده ها است.

نفریه از افزایش تعداد فرزندخواندگی کودکان نیز خبر داد و گفت: در گذشته سالانه هزار کودک واگذار می شد که این در حال حاضر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد کودکان نگهداری شده بدسرپرست هستند، گفت: برخی از کودکان دچار بیماری و معلولیت هستند و شرایط فرزندخواندگی را ندارند و یا اینکه سنشان بالاست، به همین دلیل در مراکز ما نگهداری می شوند.

مدیر کل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی تاکید کرد: در مجموع هر چه سن کودک بیشتر می شود، متاسفانه درصد شانس فرزندخواندگی نیز کم خواهد شد.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار