25742
۱۰ مهر ۱۳۹۶
همزمان با عزاداری ماه محرم؛

عزاداری کودکان همدانی در ماه محرم+ تصاویر

حضور کودکان در مراسم عزاداری ماه محرم نشانه امتداد این مسیر نورانی و روشن است.

به گزارش کودک پرس ، ماه محرم که می آید از همان شب های نخست دسته های سینه زنی و عزاداری برای غم جانگاه واقعه جانگداز عاشورا برپا شده و بر سر وسینه می زنند و عزاداری می کنند.

کم کم اوج این دسته ها و عزاداری ها از شب ششم محرم آغاز می شود تا به شب عاشورا برسد و اما در این میان هستند کودکانی که همراه والدین خود در دسته های سینه زنی حضور دارند، بر روی لباس مشکی کودکی ذکر یا حسین(علیه‌السلام) نوشته شده و بر روی لباس دیگری ذکر یا ابوالفضل(علیه‌السلام) نقش بسته است، آن طرف تر هم دختربچه ای است که لباسش منقش به نام حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) است.

رقیه(سلام‌الله علیها) کودک سه ساله امام حسین(علیه‌السلام) که در خرابه های شام آنقدر از درد یتیمی و غریبی خود حرف ها زد و درد و دل ها با سربریده پدر کرد تا آن که با همان جای سیلی آن حرامی بر روی گونه های کبودش و گوش هایی که دیگر گوشواره ای بر آن نبود جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کودکان این سرزمین با حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) و حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) آشنا هستند، حتی می دانند که دختر سه ساله زدن ندارد، اینجا کودک و شب و محرم، غربت حرم را بیشتر به یاد می آورد و امان از دل زینب(سلام‌الله علیها).

 

 

منبع: رودآور

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار