موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
25600
۰۶ مهر ۱۳۹۶
سازمان ملل

کمبود کیفیت آموزشی در مدارس

سازمان ملل درگزارش جدیدی هشدار داد که از هر ۱۰ کودک و نوجوان در جهان شش نفر از دستیابی به سطوح پایه‌ای مهارت در یادگیری بی‌بهره می‌مانند.

به گزارش کودک پرس ، سازمان ملل با تکان‌دهنده خواندن این آمار آن را نمایانگر “بحرانِ یادگیری” دانسته و اعلام کرد: بیشتر کمک‌های بین‌المللی در آموزش بر کمبود دسترسی به مدرسه به خصوص در کشورهای فقیر در آفریقای سیاه یا مناطق جنگ زده متمرکز بوده است.

در حالی که در گزارش جدید انستیتو آمار یونسکو نسبت به کمبود کیفیت آموزشی در مدارس هشدار داده شده و گفته می‌شود که بیش از ۶۰۰ میلیون کودک مدرسه‌ای فاقد مهارت‌های پایه‌ای در ریاضی و خواندن هستند.

در این بررسی آمده است در آفریقای سیاه ۸۸ درصد کودکان و نوجوانان در حالی وارد دوره بزرگسالی می‌شوند که فاقد مهارت‌ پایه‌ای در خواندن هستند. در جنوب و مرکز آسیا هم ۸۱ درصد افراد به سطح مطلوب از سواد نرسیده‌اند.

در این گزارش هشدار داده شده که هر گونه امید به پیشرفت اقتصادی و اجتماعی بدون وجود جمعیت تحصیلکرده و با سواد از بین می‌رود.

موسسه آمار یونسکو اعلام کرده است بسیاری از این کودکان از نگاه جامعه و دولت‌ها پنهان نیستند و در واقع آنان در کلاس‌های درس حضور دارند اما فاقد مهارت‌های آموزشی هستند.این گزارش تاکیدی بر نیاز به سرمایه گذاری بیشتر برای بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی است.

 

 

 

 

منبع:ایسنا

 

 

 

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار