موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
256
۱۱ مرداد ۱۳۹۵

5000 کودک افغانی در انتظار ورود به مدارس ساوجبلاغ

فرماندار ساوجبلاغ از حضور 5000 کودک زیر شش سال افغان در این شهرستان خبر داد و گفت: این کودکان از ابتدای سال تحصیلی آماده ورود به مدرسه هستند از همین رو باید تمهیداتی برای جلوگیری از تراکم بیش از حد جمعیت در مدارس ساوجبلاغ اندیشیده شود.

به گزارش کودک پرس، «ابوالقاسم پالیزگیر» اظهار کرد: 47 هزار دانش‌آموز در شهرستان ساوجبلاغ مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 7610 نفر از اتباع خارجی هستند.

وی از پذیرش همه دانش‌آموزان اتباع بیگانه اعم از مجاز و غیر مجاز پس از ابلاغ فرمان رهبری در مدارس کشور خبر داد و افزود: از مجموع 7610 دانش‌آموز خارجی که در ساوجبلاغ حضور دارند، 4337 نفر در روستاها و 3237 نفر در شهرهای ساوجبلاغ ساکن هستند.

فرماندار ساوجبلاغ از رشد سه برابری جمعیت اتباع خارجی نسبت به شهروندان ساوجبلاغی و حضور 5000 کودک زیر شش سال افغان در این شهرستان خبر داد و گفت: این کودکان از ابتدای سال تحصیلی آماده ورود به مدرسه هستند از همین‌رو باید تمهیداتی برای جلوگیری از تراکم بیش از حد جمعیت در مدارس ساوجبلاغ اندیشیده شود.

وی از ضرورت تصمیم ملی برای برطرف کردن معضل تراکم بالای دانش‌آموزان گفت و تصریح کرد: فرمانداری ساوجبلاغ طرحی را با تاکید بر انتقال دانش‌آموزان به مناطق با ظرفیت برای جلوگیری از افزایش تراکم به استانداری ارائه داده است.

پالیزگیر خاطرنشان کرد:  با توجه به تراکم جمعیت در روستاهای ولیان، کردان، سرخاب، برغان، ملک‌آباد و مهدی‌آباد ضروری است تا تعدادی از دانش‌آموزان اتباع به سایر روستاها انتقال داده شوند.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان این‌که هزینه‌های تأمین تجهیزات، ساخت مدرسه، پرداخت حق التدریس و … بسیار زیاد است، گفت: از مسئولان تقاضا داریم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اشتغال اتباع غیرمجاز خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: براساس قوانین وضع شده هرگونه اشتغال و استخدام اتباع خارجی غیر مجاز تخطی از قانون محسوب شده و با کارفرمایان متخلف برابر قوانین برخورد خواهد شد.

پالیزگیر افزود: همچنین هرگونه واگذاری، رهن و اجاره واحد های صنفی، منازل ، تجاری و خدماتی به اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساوجبلاغ با تأکید بر ساماندهی اتباع بیگانه در شهرستان افزود: دولت در برخورد با ورود غیرمجاز اتباع خارجی مصمم است، بنابراین نباید اجازه داد وجود اتباع بیگانه غیر مجاز در سطح شهر امنیت، سلامت و فرهنگ مردم را تهدید کند.

وی یادآور شد: در سه ماهه نخست سال 416 تبعه خارجی که به‌صورت غیر مجاز وارد ساوجبلاغ شده بودند دیپورت و به کشور خود بازگشت داده شدند.

انتهای پیام

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار