25559
۰۶ مهر ۱۳۹۶
مریم بیدخام

هفته ملی کودک برای توجه به نیازهای این قشر

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: هفته ملی کودک فرصتی برای توجه به نیازهای این قشر و طرح مسائل آنان است.

به گزارش کودک پرس ،مریم بیدخام در نشست هماهنگی اجرای برنامه های هفته ملی کودک در قزوین که با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، از همه دستگاه های فرهنگی استان خواست تا با نگاه ویژه به کودکان برای اجرای برنامه های مربوط به این قشر برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به شعار امسال هفته کودک با عنوان هر کودک نشانه ای از خداست، به نقش سرنوشت ساز آینده سازان ایران اسلامی و وظیفه خطیر والدین در تربیت آنها پرداخت.
بیدخام به سیر تاریخی تصویب و روند اجرایی شدن کنوانسیون حقوق کودک اشاره کرد و افزود: این قانون مورد پذیرش مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و در کشور ما در اسفند ماه سال 72 به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید.
بیدخام با اشاره به تقارن هفته کودک با ایام سوگواری ماه محرم به ضرورت بهره گیری از فرهنگ عاشورا و پیام ها و درس های این معجزه الهی در تربیت کودکان و آشنا نمودن آن ها با زوایای مختلف فرهنگ عاشورا تاکید کرد.
وی در ادامه به لزوم دیده شدن کودکان جامعه از سوی دولت ها و نهاد های مربوطه اشاره کرد و از دستگاه های مرتبط با امور کودکان خواست که برنامه های خود به مناسبت هفته کودک را مطابق با سیاست ها و برنامه های پیشنهادی اعلام شده ارسال کنند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه با تاکید بر نهادینه کردن برنامه های فرهنگی حوزه کودک در تمامی ایام سال،افزود: برگزاری برنامه های مذکور در هفته کودک نباید مختص به هفته کودک باشد بلکه باید در تمامی ایام سال اجرایی شوند.
بیدخام در ادامه خواستار توجه بیشتر به مناطق محروم و حاشیه ای جهت اجرای برنامه های فرهنگی مرتبط با کودکان شد.
این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات و گرفتارها از ناآگاهی و عدم آموزش بوجود می آید، ضرورت برنامه ریزی منسجم و دقیق جهت آموزش مناسب در تمامی سطوح اعم از رانندگان سرویس ها،مدیران و مربیان جهت داشتن رفتار و برخورد مناسب با کودکان را گوشزد کرد.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قوزین در پایان از برگزاری نشست صیانت از کودکان انلاین در مدارس، برگزاری اردوهای یکروزه و بازدید از اماکن تاریخی برای کودکان، نشست آموزشی کنترل و نظارت برکودکان در فضای مجازی و اجرای نمایش با موضوع کودک در هفته کودک در قزوین خبر داد و همکاری همه جانبه و بیشتر دستگاه ها را در جهت بهتر اجرایی کردن برنامه های این هفته خواستار شد. 16 تا 21 مهرماه روز ملی کودک نام گذاری شده است. 

 

 

 

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار