25321
۰۴ مهر ۱۳۹۶

افزایش خطر شیوع وبا در اردوگاه های موقت مسلمانان روهینگیایی

سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش خطر شیوع وبا در اردوگاه های موقت مسلمانان روهینگیایی در بنگلادش که میزبان حدود 436 هزار پناهجو هستند، هشدار داد.

به گزارش کودک پرس ، این سازمان که با گذشت یک ماه از مهاجرت مسلمانان روهینگیا، افرادی که در حدود 68 اردوگاه مستقر شده و در طول مرز دو کشور اسکان یافته اند، از دسترسی به آشامیدنی سالم و تسهیلات بهداشتی محروم هستند.
این اردوگاه ها همچنین با کاهش شدید مواد غذایی و دارو مواجه هستند و به سرعت به یکی از بزرگترین محل های اسکان پناهجویان در جهان بدل شده اند.
سازمان بهداشت جهانی دربیانیه ای اعلام کرد: خطر شیوع بیماری هایی که از طریق آب ایجاد می شوند، به ویژه وبا بالا است، به همین دلیل همه باید نگران باشند. اوضاع همچنان بحرانی است.
طبق گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت، مراکز سیار پزشکی مستقر شده اند و مقامات بهداشت بنگلادش می گویند حدود 4500 نفر از روهینگیایی های مبتلا به اسهال را در یک ماه معالجه و حدود 89 هزار کودک را برای جلوگیری از ابتلا به سرخک و فلج اطفال واکسینه کرده اند.
گروه پزشکان بدون مرز هفته گذشته درباره بروز فاجعه بهداشت عمومی هشدار داد و بر ضرورت افزایش گسترده کمک های انسانی تاکید کرد.
سازمان ملل متحد نشان می دهد که بیش از 436 هزار پناهجوی مسلمان روهینگیایی از 25 آگوست (3 شهریور) و آغاز حملات از مرز استان راخین عبور کرده اند.
حمله ماه گذشته ارتش رستگاری روهینگیا آرکان (راخین) به مراکز پلیس میانمار باعث حمله گسترده نیروهای امنیتی میانمار به روستاهای مختلف این استان شد که بر اثر این حملات بیش از 400 نفر کشته و 430 هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
مسلمانان روهینگیا در سال 2012 و همچنین در اکتبر سال گذشته هدف حملات گسترده بوداییان قرار گرفتند که بر اثر این حملات صدها نفر کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و تاکنون در مقابل خشونت های گسترده ای که علیه این اقلیت نژادی انجام شده، اقدام خاصی انجام نداده است.
سازمان ملل اعلام کرده ورود بی سابقه پناهجویان به شهر مرزی کاگس بازار، دولت بنگلادش وسازمان ملل را با چالش جدی مواجه کرده است.
مقامات بنگلادشی روز شنبه از متوقف شدن ورود مسلمانان پناهجوی روهینگیایی از میانمار به بنگلادش خبر دادند.

 

 

 

منبع:ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار