249560
۰۱ آذر ۱۴۰۲
یونیسف

یونیسف درباره خطر شیوع وبا در غزه به ویژه میان کودکان هشدار داد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با توجه به آواره شدن ۸۰۰ هزار کودک در نوار غزه درباره خطر شیوع وبا هشدار داد.

به گزارش کودک پرس ، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که خطر جدی شیوع یک بیماری گسترده در سرزمین های اشغالی فلسطین وجود دارد.

صندوق کودکان سازمان ملل هشدار داد که وضعیت وخیم بهداشتی غزه نشان دهنده “طوفان کامل برای تراژدی” است و کمبود سوخت و بدتر شدن وضعیت بهداشتی در غزه، در محاصره شرایط را برای گسترش بیماری ایجاد کرده است.

یونیسف گفت “بدون سوخت کافی، ما شاهد فروپاشی سرویس های بهداشتی در غزه خواهیم بود. بنابراین، علاوه بر خمپاره ها و بمب ها، یک شرایط بی نظیر برای گسترش بیماری ایجاد خواهد شد.”

جیمز الدر، سخنگوی یونیسف در یک نشست خبری که بصورت مجازی از قاهره سخن می گفتۀ، افزود: «این یک شرایط بی نظیر برای تراژدی است. ما با کمبود شدید آب، زباله پراکنده در شهرک های پرجمعیت، کمبود غیرقابل قبول توالت، و محدودیت های شدید در شستن دست ها، بهداشت شخصی و نظافت مواجه هستیم.»

الدر گفت که احتمال تلفات جانی در غزه به طور قابل توجهی تشدید شده زیرا تخمین زده می شود که ۸۰۰ هزار کودک در این منطقه از خانه های خود آواره شده اند.

وی افزود: «اگر دسترسی کودکان به آب و سرویس بهداشتی در غزه همچنان محدود و ناکافی باشد، شاهد افزایش غم انگیز و در عین حال کاملاً قابل اجتناب مرگ کودکان خواهیم بود. همچنین باید به بارش باران در غزه توجه کنیم. اکنون کودکان با خطر جدی شیوع بیماری های گسترده مواجه هستند. این امر کشنده خواهد بود.»

یونیسف به ویژه در مورد خطر شیوع وبا در غزه و افزایش تصاعدی مرگ و میر کودکان در صورت شیوع این بیماری نگران است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار