25278
۰۴ مهر ۱۳۹۶

استقبال کودکان و نوجوانان کرمانی ازبرنامه های عاشورایی

روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از استقبال خوب بچه‌ها از برنامه‌های حسینیه کودکان و نوجوانان عاشورایی کرمان خبر داد و گفت: گاهی مادرها هم با فرزندان خود به حسینیه عاشورایی می‌آیند و از برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، محسن روحی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با انتقاد از نبود برنامه‌های مذهبی برای مخاطب کودک و نوجوان در ایام محرم گفت:برنامه‌های کمی در ماه محرم برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده می‌شود درحالی که آنها یکی از اصلی‌ترین قشری هستندکه آموزه‌های دینی بر روی آنها اثرگذار است.
وی با اشاره به همزمانی هفته کودک با ایام محرم از «هر کودک نشانه‌ای از خداست» به عنوان شعار این هفته نام برد و اظهارکرد: ما تلاش کرده‌ایم برنامه‌های هفته کودک در کرمان بوی ماه محرم را به خود بگیرند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیان کرد: در محرم سال گذشته برای نخستین‌بار اجرای ویِژه برنامه در محرم را تجربه کردیم و این برنامه با استقبال خوب بچه‌ها مواجه شد و در سال جاری برنامه‌های جذاب‌تری را برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته‌ایم و تنوع کارها بیشتر است و در هر شب محتوای جدیدی به بچه‌ها ارائه می‌شود.
روحی اظهارکرد: سازمان فرهنگی آستان قدس به ما در اجرای برنامه‌های حسینیه کودک و نوجوان کمک کردند تا برنامه‌های جذاب‌تری داشته باشیم.
وی با اشاره به برنامه‌های ارائه شده در حسینیه کودک و نوجوان کرمان تصریح کرد: بچه‌ها با حضور در حسینیه عاشورایی با مفاهیم اخلاقی، تربیتی و عاشورایی به شیوه‌ای جذاب از طریق زبان هنر، بازی و سرگرمی آشنا می‌شوند.
وی یادآور می‌شود: کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان این آمادگی را دارد، آموزش‌های لازم را به افراد توانمندی ارائه دهد که می‌توانند در مساجد شهر برای بچه‌ها برنامه‌های ویژه برگزار کنند و امیدوارم یکی از مساجد کرمان بانی این امر شود که برنامه کامل و جامعی را برای کودکان و نوجوانان در ایام محرم داشته باشیم.
مدیرکل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به اینکه محتوای برنامه‌های حسینیه عاشورایی توسط مربیان کانون و روحانیان آستان قدس تدوین شده است، اظهارکرد: ما در حسینیه عاشورایی کار سرگرمی انجام نمی‌دهیم و یا از بچه‌ها نگهداری نمی‌کنیم بلکه محتوای دینی و فرهنگی را به آنها انتقال می‌دهیم.
روحی تأکید کرد: دو روحانی اعزامی از آستان قدس صبح‌ها نیز طبق هماهنگی انجام شده با آموزش و پرورش به مدارس می‌روند و برنامه‌هایی را برای بچه‌ها اجرا می‌کنند.

 

 

منبع:ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار