252046
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
وزارت بهداشت فلسطین

شهدای نوار غزه در آستانه ۳۱هزار نفر

وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین آمار، شمار شهدای نوار غزه را ۳۰ هزار و ۹۶۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش کودک پرس ، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، رژیم اشغالگر صهیونیستی ۱۰ مورد جنایت علیه غیرنظامیان در غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ۸۲ فلسطینی شهید و ۱۲۲ نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد که همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده‌اند و رژیم اشغالگر اجازه نمی‌دهد که نیروهای امدادی به کمک آن‌ها بروند.

با احتساب قربانیان جدید، تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۰ هزار و ۹۶۰ نفر و تعداد مجروحان به ۷۲ هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

همچنین وزارت بهداشت اعلام کرد که ۷۲ درصد این قربانیان زن و کودک هستند.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با این رژیم به شدت بحرانی است و تل‌آویو اجازه ورود کمک‌ها به این منطقه را نمی‌دهد.

برخی کشورهای عربی و غربی در طول دو هفته اخیر، مقادیر اندکی از کمک‌های هوایی را برای مردم نوار غزه به‌ویژه در شمال این منطقه ارسال کردند که پاسخگوی نیاز گسترده مردم نیست.

این در حالی است که فلسطینی‌ها و حامیان آن‌ها ارسال این کمک‌های هوایی را اهانت به مردم فلسطین می‌دانند و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه تاکید می‌کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار