موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
251331
۲۰ بهمن ۱۴۰۲
حوادث

دست‌کم ۹ کشته در حملات خشونت‌بار پاکستان در روز انتخابات

پلیس ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان (پنجشبه) اعلام کرد، در جریان حمله به کارمندان حوزه انتخابی در این ایالت که با انفجار و تیراندازی همراه بود، دست‌کم ۹ تن از جمله دو کودک کشته شدند. پاکستان امروز شاهد برگزاری انتخابات است.

به گزارش کودک پرس ، پلیس ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان (پنجشبه) اعلام کرد، در جریان حمله به کارمندان حوزه انتخابی در این ایالت که با انفجار و تیراندازی همراه بود، دست‌کم ۹ تن از جمله دو کودک کشته شدند. پاکستان امروز شاهد برگزاری انتخابات است.

اسپوتنیک، در جریان این حمله و همزمان با برگزاری رای‌گیری برای انتخابات پارلمانی در پاکستان دست‌کم ۹ تن از جمله چند مامور امنیتی و دو کودک در منطقه مذکور کشته شدند.

نیروهای امنیتی پاکستان گزارش دادند، این حمله در منطقه «کوت اعظم» در ناحیه تانک ایالت خیبر پختونخوا رخ داد که در جریان آن، مردان مسلح ناشناس به سمت خودروی پرسنل امنیتی تیراندازی کردند و انفجاری به وقوع پیوست. به گفته پلیس، رای‌گیری ادامه دارد و سایر خودروهای پلیس و امنیتی در محل مشغول گشت‌زنی هستند.

در این میان، «محمد شعیب» معاون کمیسیونر ناحیه تانک گفته که رای‌گیری در کوت اعظم در جریان است و اخبار مرتبط درباره توقف رای‌گیری، نادرست هستند. به گفته او، هدف این حمله، هیچکدام از حوزه‌های رای گیری نبوده است.

انتخابات پارلمانی پاکستان و حوزه‌های ایالتی امروز ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شد. حوزه‌های رای‌گیری تا ساعت ۱۷ به وقت محلی باز هستند و شمارش آرا، پس از این ساعت انجام می‌شود. نتایج اولیه این انتخابات عصر امروز منتشر می‌شود و نتایج رسمی احتمالا صبح جمعه اعلام خواهد شد.

وزارت کشور پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «در نتیجه حوادث اخیر مرتبط با تروریسم در کشورمان، جان‌های گرانبهایی از دست رفته است؛ تدابیر امنیتی برای حفظ نظم و امنیت و مقابله با تهدیدات احتمالی ضروری است.»

با آغاز رای‌گیری و بسته شدن موقت مرزهای ایران و افغانستان، هزاران نیرو در خیابان‌ها و مراکز رای‌گیری در سراسر این کشور مستقر شدند.

به گفته مقامات، با وجود افزایش تدابیر امنیتی، پنج پلیس در یک انفجار بمب و تیراندازی به یک خودروی گشتی در منطقه کولاچی در منطقه دره اسماعیل خان در شمال غرب پاکستان کشته شدند. یک نفر دیگر در تیراندازی به یک خودروی نیروهای امنیتی در تانک، در حدود ۴۰ کیلومتری شمال پاکستان کشته شد.

مقامات گفتند در بلوچستان پاکستان، یک سرباز از قوای غیرنظامی بعد از انفجار بیش از ده‌ها نارنجک یا بمب دست‌ساز کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند، در حالی که دو کودک در انفجاری در بیرون یک مرکز رای‌گیری زنان جان باختند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار