251163
۱۴ بهمن ۱۴۰۲
جنگ فلسطین

شمار شهدای غزه به 27 هزار تن نزدیک شد

وزارت صحت حماس روز چهارشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ در نوار غزه به ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

به گزارش کودک پرس ، وزارت صحت حماس روز چهارشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ در نوار غزه به ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است که بیشتر آنها زن و کودک بودند.
خبرگزاری فرانسه از غزه گزارش داد، وزارت صحت حماس روز چهارشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ در نوار غزه به ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است که بیشتر آنها زن و کودک بودند. بنا بر اعلام این منبع، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

وزارت صحت حماس همچنین اعلام کرد از آغاز جنگ ۶۵ هزار و ۹۴۹ نفر زخمی شده اند و شمار زیادی همچنان در زیر آوار و در مناطق غیرقابل دسترس هستند.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 میزان (7 اکتوبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اسرائیل از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان اسرائیلی، با اجرای عملیاتی با عنوان “طوفان الاقصی” مواضع و پایگاه های رژیم اسرائیل را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اسرائیل به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران شفاخانه ها، آمبولانس ها، مکاتب و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار