250847
۲۶ دی ۱۴۰۲
طوفان الاقصی

بیش از یکهزار کودک فلسطینی دچار معلولیت دائم شدند

«جیمز الدر» سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که بیش از یکهزار کودک فلسطینی در اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی در یکصد روز اخیر به مناطق مختلف نوار غزه دچار معلولیت دائمی شدند.

به گزارش کودک پرس ، سخنگوی یونیسف روز یکشنبه در آخرین گزارش خود از وضعیت نوار غزه گفت: هزاران کودک در طول یکصد روز جنگ جان خود را از دست داده اند و بیش از یکهزار نفر دیگر نیز دچار نقص عضو شده اند.

وی با ابراز نگرانی از وخامت وضعیت بهداشت و درمان در نوار غزه افزود: کمک های بشردوستانه بسیار کم و شرایط برای امدادرسانی بسیار دشوار است و دارو به نوار غزه ارسال نمی شود و بیماران به دلیل کمبود دارو جان خود را از دست می دهند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل پیشتر نیز ضمن مرگبار توصیف کردن شرایط نوار غزه اعلام کرده بود که بیش از ۸۰ درصد کودکان در نوار غزه از فقر غذایی حاد رنج می‌برند و دست‌کم یکهزار کودک زیر پنج سال ممکن است که به دلیل سوء تغذیه شهید شوند.

رژیم صهیونیستی به تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف کردن عملیات مقاومت، بیش از یکصدروز است که در حال بمباران نوار غزه است.

وزارت بهداشت غزه یکشنبه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار