وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در غزه از هر ۱۰۰ نفر یک نفر تا کنون به شهادت رسیده است. این آمار حیرت آور تلفات به این معنی است که یک درصد جمعیت ۲.۲۷ میلیونی نوارِ محاصره شده غزه تاکنون از بین رفته‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که در نود و پنج روزی که از جنگ می‌گذرد، رژیم صهیونیستی هزار و ۹۴۴ کشتار انجام داده که ۳۰ هزار و ۲۱۰ شهید و مفقود بر جای گذاشته است.

آژانس پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این منطقه دیگر قابل سکونت نیست.

به گزارش خبرگزاری ” آناتولی ” » عدنان ابوحسنه»، سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان گفت: «غزه بدترین مکان روی زمین است و در حال تبدیل شدن به مکانی غیرقابل سکونت است .»

وی افزود:«۱.۹ میلیون آواره در سراسر این منطقه وجود دارد که از این تعداد حدود ۱.۴ میلیون نفر در ۱۵۵ مدرسه و پناهگاه تحت اداره سازمان ملل زندگی می‌کنند.»

یک روزنامه عبری‌زبان گزارش داد، چالشی که حماس برای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به‌ویژه در مرکز و جنوب آن ایجاد کرده، هنوز بزرگ و جدی است.

شلیک موشک‌های پیاپی حماس، یعنی جنگ هنوز تمام نشده

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص نوشت، حماس با شلیک رگباری پنج موشک میان‌برد از منطقه رفح به منطقه وادی الخلیل، به اراضی اشغالی یادآوری کرد که جنگ هنوز تمام نشده است.

هاآرتص با اشاره به اینکه شلیک موشک‌ها توسط حماس نشان‌دهنده توان آن در ادامه دادن به اعمال فشار بر جبهه داخلی رژیم صهیونیستی است، نوشت، چالشی که حماس برای ارتش «اسرائیل» در داخل نوار غزه به‌ویژه در مرکز و جنوب آن ایجاد کرده، هنوز بزرگ و جدی است چراکه تلاش‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای کنترل بر منطقه و شناسایی تونل‌های حماس هنوز ادامه دارند.

این روزنامه عبری‌زبان در ادامه نوشت، هرگونه اقدامی از این دست اقدام مقاومت و گهگاه اتفاقات ناگواری را به دنبال داشته و ارتش را متحمل تلفات انسانی می‌کند.

هاآرتص همچنین تاکید کرد، کابینه تل‌آویو در آغاز جنگ خود را به یک سری انتظارهای غیرواقعی از جمله «نابودی اقتدار حماس، بازگشت زودهنگام ساکنان غلاف غزه به خانه‌هایشان و ایجاد شرایطی برای بازگشت تمامی اسرا» محدود کرد اما با وجود گذشت سه ماه از جنگ، هنوز تا تحقق این اهداف فاصله وجود دارد و نتانیاهو هم مثل همیشه سعی دارد با بیان اظهاراتی پوچ و ترجیحا همراه با گرفتن عکس با سربازها خسارات در نوار غزه را جبران کند.

در همین حال پایگاه تحلیلی «کانورسیشن» «conversation» در گزارشی ضمن تاکید بر شکست رژیم صهیونیستی در تحقق اهدافش یعنی نابودی حماس و آزاد کردن اسرای باقی مانده گزارش داد، این جنگ هنوز راه طولانی پیش رو دارد و چه بسا به بن‌بست برسد.

این پایگاه خبری در ادامه گزارش داد، دستاورد اصلی حماس این است که هنوز پابرجا است به این شکل که نیروهایش هنوز از شبکه تونل‌هایشان برای ایجاد کمین‌هایی علیه سربازان اسرائیلی ادامه می‌دهند و آنها هنوز به سمت اراضی اشغالی فلسطین موشک شلیک می‌کنند.

ترور رهبران و فرماندهان مقاومت مانع ادامه راه ما در مقابله با اشغالگران نخواهد شد

جنبش حماس با عرض تبریک و تسلیت به خاطر شهادت حاج جواد طویل، فرمانده ارشد میدانی حزب‌الله در جنوب لبنان اعلام کرد که تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی و ترور رهبران و فرماندهان مقاومت هرگز مانع ادامه راه رزمندگان ما در مبارزه با اشغالگران نخواهد شد.

اصرار کاخ سفید بر ریختن خون‌های بیشتر در غزه

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با ادعای اینکه آتش‌بس اکنون به نفع حماس خواهد بود، گفت که به همین دلیل دولت آمریکا مخالف توقف جنگ غزه است.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت که دولت آمریکا در برهه کنونی با آتش‌بس در نوار غزه موافق نیست.

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید با ادعای اینکه آتش‌بس اکنون به نفع حماس خواهد بود، مدعی شد:‌ «ما به حمایت از دستیابی به وقفه‌های بیشتر و افزایش ارسال کمک در غزه ادامه می‌دهیم ».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در دفاع از حملات کور رژیم صهیونیستی به نوار غزه که تعداد زیادی از اصحاب رسانه را به خاک و خون کشیده، ادعا کرد: «من معتقد نیستم که اسرائیل عمدا خبرنگاران را در غزه هدف قرار می‌دهد. ما از خبرنگاران در هر جای دنیا حمایت می‌کنیم .»

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره پنهانکاری «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا درباره بستری‌شدن و عمل جراحی خود نیز گفت: «بایدن متعهد است که آستین را تا پایان اولین دوره ریاست جمهوری خود در مقامش حفظ کند. »

پیش از این نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر گزاره مربوط به ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را رد و از حملات این رژیم علیه زنان و کودکان فلسطینی حمایت کرده بود.

 پلتفرم «ایکس» حساب کاربری «القسام» را مسدود کرد

پلتفرم «ایکس» در اقدامی جانبدارانه حساب رسمی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس را تنها چند ساعت پس از ایجاد، مسدود کرد، اقدامی که خشم کاربران این پلتفرم را به دنبال داشت و آن را نشان‌دهنده استانداردهای دوگانه غرب دانستند.

کاربران پلتفرم ایکس (توییتر سابق) از اقدام این پلتفرم در حذف حساب کاربری گردان‌های القسام تنها چند ساعت پس از راه‌اندازی آن غافلگیر شدند.

رئیس اسبق موساد : نتانیاهو در شکست حماس ناکام ماند

رئیس اسبق سازمان اطلاعاتی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) اعتراف کرد که نتانیاهو در شکست حماس ناکام ماند و باید همین الان کنار برود.

افرام هالیوی رئیس اسبق موساد این سخنان را در گفت و گو با روزنامه تایمز انگلیس بیان کرده است.

وی اظهار کرد که چند بار خواستار دیدار با رئیس کنونی موساد شدم و معتقدم که تلفات و خسارت‌های ما بسیار دردناک است.

وی گفت که «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه و مبارزان این جنبش روحیه و اراده مبارزاتی خود را از دست نداده‌اند، برای همین حاضر به مذاکره نیستند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از هفتم اکتبر و آغاز نبرد طوفان الاقصی، ۵۱۴ نظامی صهیونیست کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۱۸۰ نفر از این نظامیان، از زمان آغاز حمله زمینی به غزه کشته شدند.

بر اساس اذعان ارتش رژیم اسراییل، همچنین یکهزار و ۴۲ نظامی صهیونیست از زمان آغاز حمله زمینی زخمی شدند که ۲۲۸ نفر از آن‌ها در وضعیت خطرناک هستند.

بر اساس این گزارش، ۴۵ نظامی از زمان آغاز جنگ همچنان تحت درمان بوده و وضعیت آن‌ها وخیم است.

سنتکام از عملیات گسترده ارتش یمن در دریای سرخ خبر داد

فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا (سنتکام) بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ارتش یمن عملیات گسترده ای را با موشک های کروز و بالستیک و پهپاد در جنوب دریای سرخ انجام دادند.

تروریست های سنتکام اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده اند، ولی اقدام رزمندگان یمنی به نحوی بوده که آمریکایی ها را دستپاچه و نگران کرده است.

سازمان تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) نیز بامداد امروز اعلام کرد که گزارش‌هایی درباره وقوع یک حادثه در دریای سرخ دریافت کرده است.

این نهاد انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: گزارش‌هایی درباره وقوع یک حادثه در فاصله حدود ۵۰ مایل دریایی غرب بندر الحدیده (یمن) دریافت کرده‌ایم و گزارش‌ها حاکی از فعالیت پهپادها و پاسخ نیروهای ائتلاف به آنهاست.

سازمان تجارت دریایی انگلیس به کشتی‌ها توصیه کرد که در هنگام تردد در منطقه «احتیاط» کرده و «هرگونه فعالیت مشکوکی» را به این نهاد گزارش کنند.

این در حالی است که یک منبع نظامی یمنی سه‌شنبه شب به شبکه الجزیره گفت که ارتش این کشور یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

با آغاز تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۱۵ مهرماه و هدف قرار دادن بی وقفه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی این منطقه، ارتش یمن اعلام کرده که در حمایت از ملت فلسطین، کشتی‌های رژیم صهیونسیتی و کشتی های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند، هدف قرار می‌دهد، اما کشتیرانی برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت برخوردار هستند.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

کاهش حضور مزدوران صهیونیست در جنگ غزه

شمار اروپایی‌ها و آمریکایی‌های صهیونیست که برای جنگ علیه مقاومت فلسطین عازم غزه شده بودند، به علت درگیری های شدید با مقاومت فلسطین و کشته شدن بسیاری از آنها، رو به کاهش است.

به گزارش رای الیوم، به دنبال عملیات طوفان الاقصی که اعتبار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را بر باد داد، هزاران یهودی با تابعیت کشورهای اروپایی و آمریکایی از جمله مکزیک عازم اراضی اشغالی برای جنگ با فلسطینیان شدند. برخی رسانه های غربی و محافل یهودی در پایتخت هایی مانند پاریس و بروکسل برآورد کردند که بیش از ده هزار نفر به سرزمین های اشغالی برای جنگ علیه حماس رفته‌اند.

به نوشته رای الیوم، کشورهای غربی مانع از رفتن آنها نشدند. روسیه خروج تعدادی از مزدوران از اوکراین و رهسپار شدن آنها به سمت اراضی اشغالی را تایید کرده بود. بسیاری از این افراد در کشتار فلسطینی ها و آواره کردن آنها در غزه و تا درجه کمتری در کرانه باختری سهیم بودند.

رای الیوم نوشت: شواهد و نشانه ها از توقف جذب افراد داوطلب به رژیم صهیونیستی حکایت دارد و این به علت نبرد سنگین و حماسه ای است که مقاومت فلسطین از خود نشان داده است.

این رسانه ادامه داد: ده‌ها نفر از این افراد داوطلب در درگیری ها کشته شده‌اند و این طبق آماری است که محافل صهیونیست در بروکسل اعلام کرده اند. فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی اجازه مشارکت این افراد را در درگیری ها نمی‌دهد تا شمار کشته شدگان آنها افزایش نیابد.

بر اساس این گزارش، با توجه به دشواری جنگ برای این افراد به علت غافلگیری های نظامی رزمندگان حماس و دیگر گروه‌های مقاومت، نقش این افراد از تعمیر و نگهداری سلاح و کمک به رسیدگی به مجروحان و همیار پلیس فراتر نمی رود.

پیشتر نهاد هندی موسوم به دیده بان حقوق بشر از هلاکت ۴ مزدور هندی در جنگ غزه خبر داده و اعلام کرده بود: ۲۱۵ مزدور هندی در تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حضور دارند.

رسانه ها همچنین به هلاکت ۷ مزدور اوکراینی در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در محله «الشجاعیه» شهر غزه خبر داده بودند.

بر اساس گزارش های رسانه ای، هزاران مزدور فرانسوی در کنار مزدورانی از انگلیس، آلمان و کشورهای آفریقایی در حال نبرد با مبارزان فلسطینی در غزه هستند.