250691
۲۰ دی ۱۴۰۲
پزشکی و سلامت

کودک ۲ ساله مرگ مغزی برای اهدای عضو با بالگرد به اهواز منتقل شد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: کودک ۲ ساله ای که دچار مرگ مغزی شده توسط بالگرد اورژانس هوایی دزفول برای اهدای عضو به اهواز منتقل شد.

به گزارش کودک پرس ، رضا معمارزاده سه‌شنبه شب افزود: این کودک ۲ ساله از بدو تولد دارای بیماری مادرزادی cp(فلج مغزی) بود که در نهایت با عود بیماری موجب مرگ مغزی شد.

وی ادامه داد: پس از تایید مرگ مغزی، فرایند اخد رضایت شخصی از خانواده درجه یک بیمار توسط مسوولان بیمارستان بزرگ دزفول آغاز و درنهایت منجر به رضایت خانواده درجه یک این کودک ۲ ساله جهت اهدای عضو شد.

معمارزاده ادامه داد: با توجه به اهمیت سرعت در چنین شرایطی، انتقال این کودک به بیمارستان گلستان اهواز توسط بالگرد اورژانس هوایی طی ۴۵ دقیقه انجام شد.

وی افزود: در این فرایند هفت تن از پرسنل اورژانس هوایی دزفول و همچنین پرستاران بیمارستان بزرگ این شهرستان همکاری داشته‌اند.

وی با تجلیل از همکاری کادر پروازی پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان و تلاش موفقیت آمیز پرسنل درمانی اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان بزرگ دزفول خاطرنشان کرد: تاکنون این سومین ماموریت انتقال بیمار مرگ مغزی جهت اهدای عضو است که توسط اورژانس هوایی دزفول به اهواز منتقل می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار