250685
۲۰ دی ۱۴۰۲
پایان مهلت ارسال آثار

ارسال بیش از ۱۲۰۰ اثر به بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ارسال یک هزار و ۲۱۷ اثر به دبیرخانه این رویداد نمایشی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، امیر مشهدی عباس دبیر این رویداد گفت: با پایان مهلت ارسال آثار این دوره از جشنواره، یک هزار و ۲۱۷ اثر به دبیرخانه رسید که از این میزان ۶۰۲ اثر مجاز برای شرکت در جشنواره شناخته شدند.

او با اشاره به استقبال هنرمندان تئاتر به ویژه گروه‌های حرفه‌ای تئاتر کودک از این دوره جشنواره، گفت: آمار آثار ارسالی موید افزایش ۳۷ درصدی استقبال از جشنواره نسبت به سال گذشته دارد که این نشان می‌دهد جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در حال رشد است.

مشهدی عباس با ارائه آمار به صورت تفکیک شده تصریح کرد: ۱۱۹ اثر به منظور شرکت در ۵ بخش رقابتی جشنواره و ۹۸ اثر برای  بخش غیررقابتی ملل ثبت‌نام کردند که پس از بررسی اولیه، ۵۹۴ اثر شرایط شرکت در بخش رقابتی و ۸ اثر شرایط شرکت در بخش غیررقابتی ملل را داشتند.

مشهدی عباس افزود: براساس اعلام دبیرخانه، ۳۷۵ اثر در بخش کودک، ۵۱ اثر در بخش خردسال، ۳۳۹ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی، ۲۳۸ اثر در بخش نوجوان و ۱۱۶ اثر در بخش خیابانی اعلام آمادگی کردند که از این تعداد، ۱۶۲ اثر در بخش کودک، ۳۴ اثر در بخش خردسال، ۲۱۳ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی، ۱۰۳ اثر در بخش نوجوان و ۸۲ اثر در بخش خیابانی شرایط لازم را برای حضور در این جشنواره دارا هستند.

او با اشاره به اینکه تا چند روز آینده ارزیابی آثار توسط هیئت انتخاب آغاز می‌شود، گفت: تلاش ما بر این است تا این دوره از جشنواره  را کیفی‌تر و با استاندارد‌های لازم برگزار کنیم.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار