250475
۱۲ دی ۱۴۰۲
بهزیستی

۴۱ کودک بی‌سرپرست کرمانشاهی دارای خانواده شدند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ کودک در مرکز شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه صاحب خانواده شدند.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد شهبازی، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه بهزیستی براساس قانون به زنان، کودکان، سالمندان، معلولان، آسیب دیدگان اجتماعی و بهبودیافتگان از آسیب خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار داشت: بخشی از خدمات در حوزه معلولیت قرار دارد و فارغ از خدمات ارائه شده به معلولان در خانواده، شامل پرداخت ماهیانه و تأمین وسایل کمک توانبخشی و مرکز مراقبتی شبانه‌روزی برای مراقبت از این افراد وجود دارد.

 

22 مرکز شبانه‌روزی توانبخشی در کرمانشاه وجود دارد

وی با بیان اینکه 22 مرکز نگهداری شبانه‌روزی توانبخشی با ظرفیت 1500 نفر در استان وجود دارد، افزود: در حوزه سالمندان هفت مرکز شبانه‌رزی با ظرفیت 500 نفر وجود دارد که 6 مرکز در شهر کرمانشاه و یک مرکز نیز در جوانرود احداث شده است.

شهبازی گفت: هفت مرکز در حوزه بیماران اعصاب و روان مزمن در استان وجود دارد که پنج مرکز در شهر کرمانشاه، دو مرکز در شهرستان کنگاور و یک مرکز در شهر اسلام‌آباد غرب ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ظرفیت ما در حوزه بیماران اعصاب و روان 550 نفر است، افزود: در ورمنجه یک مرکز با حضور 300 بیمار اعصاب و روان فعال است و 50 نفر از نیروهای بهزیستی در این مرکز مشغول خدمت‌رسانی هستند.

شهبازی گفت: 158 نفر از 300 بیمار مرکز ورمنجه مجهول الهویه هستند و دچار بیماری‌هایی همچون آلزایمر شده‌اند یا مورد سوءاستفاده خانواده‌ها قرار گرفته‌اند و بهزیستی این موارد را پیگیری می‌کند.

شماره 1480 را بخاطر بسپارید

وی یادآور شد: بهزیستی با بازخوردهایی که از اجتماع می‌گیرد مرکز مشاوره 1480 را ایجاد کرده که در خیابان ویلا کرمانشاه مستقر است و علاوه بر ارتباط تلفنی رایگان امکان مراجعه حضوری نیز وجود دارد.

شهبازی با بیان اینکه 107 مرکز مشاوره با بهزیستی قرارداد دارند و خدمات تخصصی ارائه می‌دهند، افزود: شماره 123 نیز پیش شماره اورژانس اجتماعی بهزیستی یا مرکز فوریت‌های اجتماعی است که به کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری و موضوعات حاد همچون خودکشی و مشاجرات جدی زناشویی و فرار از منزل رسیدگی می‌کنند و چنانچه مشکل فرد تلفنی رفع نشود، تیم‌های سیار به محل مراجعه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هفت مرکز ویژه بیماران ذهنی در کرمانشاه وجود دارد، گفت: یک مرکز معلولان جسمی حرکتی بالای 18 سال و دیگری برای کودکان زیر 14 سال در کرمانشاه وجود دارد که با معلولیت به دنیا می‌آیند، اما خانواده‌ها زیر بار نگهداری آن‌ها نمی‌روند.

به گفته وی، در حوزه امورات اجتماعی همچون کودکان بی‌سرپرست، زنان آسیب‌دیده یا دختران در معرض آسیب نیز هشت مرکز و یک مرکز نیز ویژه کودکان خیابانی در کرمانشاه وجود دارد.

شهبازی با اشاره به فعالیت شیرخوارگاه معتضدی در مرکز استان و با بیان اینکه فرایند فرزندخواندگی نسبت به گذشته آسان شده است، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 41 زوج نابارور از شیرخوارگاه معتضدی فرزند گرفته‌اند و سایر زوجین نیز می‌توانند در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام کرده تا مددکاران بهزیستی با آن‌ها ارتباط بگیرند.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار