250451
۱۱ دی ۱۴۰۲
علیرضا زاکانی

۷ هزار و ۲۰۰ کودک کار را در مراکز شهرداری تهران آموزش می‌دهیم

شهردار تهران گفت: ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از کودکان کار را در مراکز خودمان آموزش می‌دهیم، نگهداری می‌کنیم و به آن‌ها خدمت ارائه می‌کنیم و شرایطی را دنبال می‌کنیم که ما به ازای این شرایط بین‌ آنها استعداد‌یابی کنیم تا آن‌ها در یک مسیر رشد و تکاملی به صورت دقیق قرار گیرند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا زاکانی درباره اظهارنظر اخیر شهرداری تهران در خصوص کودکان کار و این انتقاد که چرا به جای حل مساله صورت مساله پاک می‌شود، گفت: ما به عنوان یکی از عناصری که وظیفه داریم و وظیفه خودمان را هم جدی گرفته‌ایم، ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از این کودکان کار را در ۳۴ مرکز خودمان آموزش می‌دهیم، نگهداری می‌کنیم و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنیم و شرایطی را دنبال می‌کنیم که ما به ازای این شرایط بین‌شان استعداد‌یابی کنیم تا آن‌ها در یک مسیر رشد و تکاملی به صورت دقیق قرار گیرند.

شهردار تهران با بیان این‌که کارهای ایجابی خودمان سر جای خودش هست، تاکید کرد: اینکه چهره شهر توسط عناصری که به  نوعی این کودکان را به عنوان زباله‌گرد و یا سر چهارراه و موارد این چنینی استثمار می‌کنند، کار بسیار زشت و زننده‌ای است.

وی افزود: استثمار کودکان کار در واقع نابود کردن این کودکان عزیز است. لذا ما یک بحثی در خصوص مواجهه با شبکه‌های استثمارکننده این کودکان داریم.

زاکانی ادامه داد: یک بحث دیگری را هم در خصوص از میان بردن زمینه‌های این جنس استثمار دنبال می‌کنیم مانند زباله‌گردی و امثالهم و یک بخشی هم ناظر به اتباع داریم تا هماهنگی شود، زیرا بخشی از اتباعی که می‌آیند شرایط شهر را بعضاً دچار اشکال می‌کنند، درصدد هستیم  از مسیر قانونی و وزارت کشور بتوانیم این موضوع را دنبال کنیم.

وی در خصوص این‌که در میان پاکبانان شهرداری گاهی کودکان زیر سن قانونی و کار دیده می‌شوند، اقداماتی برای جلوگیری از این اتفاق توسط شهرداری صورت گرفته است، گفت: ما بالغ بر حدود ۱۵۰ قرارداد داشتیم و همه را در یک مناقصه به ۱۴ قرارداد بزرگ مقیاس تبدیل کردیم و برای همه آن‌ها ضوابط گذاشتیم هیچ کسی حق ندارد از این موارد استفاده کند، از دی ماه یعنی همین ماهی ‌که در آن قرار داریم هم این مساله شروع شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار