250359
۰۵ دی ۱۴۰۲
ادبیات کودک و نوجوان

«آیینه‌دار نیکوان؛ زندگینامه و بررسی آثاری از کلر ژوبرت» منتشر شد

کتاب «آیینه‌دار نیکوان» مشتمل بر زندگینامه و بررسی آثاری از کلر ژوبرت، نویسنده فعال و برگزیده ادبیات کودک و نوجوان از سوی انتشارات به‌نشر منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش کودک پرس ، این اثر که پژوهشی در حوزه آثار ادبیات دینی کودکان است با هدف شناخت زندگی، تفکر و شیوه داستان‌نویسی کلر ژوبرت به کوشش فاطمه رضایی نوشته شده است. کلر ژوبرت، تصویرگر و نویسنده حوزه کودک است که با داستان‌سُرایی، آیات قرآن و آموزه‌های دین را برای کودکان ملموس می‌کند. وی از آن قصه‌پردازان خلاقی است که کودکان را عارفان کوچک می‌داند که کافی است از طریق برانگیختن عواطف و تفکرات‌شان، «خداگراییِ فطری» در آنان احیا شود و پرورش یابد.

نویسنده کتاب معتقد است: «کلر ژوبرت سال‌ها کودک‌وار به دنبال کشف آرامش و یگانگی ذاتی، صمیمت و سادگی ناب بوده است. او مهم‌ترین اهداف نوشتن داستان تخیلی دینی برای کودکان را پررنگ‌کردن حضور خداوند در زندگی و تقویت نگاه توحیدی به زندگی، تثبیت عشق کودک به خدا از طریق بیان صفات رحمانی و توجه به نعمت‌های الهی و اهمیت شکرگذاری می‌داند. آشنایی با زندگی و تفکر و شیوه داستان‌سازی او به‌خصوص در تلاش جهت ملموس و قابل درک ساختن آیات قرآن برای کودکان می‌تواند راهگشای خوبی برای نویسندگان ما در موضوعات دینی باشد».

این کتاب با یک مقدمه و پس از آن سال‌شمار زندگی ژوبرت آغاز می‌شود و پس از آن در فصول دیگری از جمله گفت‌وگو، پرسش‌های نظری درباره ادبیات دینی، هویت در داستان‌های کلر ژوبرت، داستان‌های تخیلی کودکان و قابلیت تبیین مفهوم خدا ادامه می‌یابد و با ارائه فهرست توصیفی آثار دینی کلر ژوبرت و فهرست اجمالی از آثار او به پایان می‌رسد.

کلر ژوبرت، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های دینی حوزه کودک اصالتاً اهل فرانسه است که تاکنون ۱۲۰ اثر از او منتشر شده که در جشنواره‌های متعدد نیز خوش درخشیده است. انتشارات به‌نشر، کتاب‌های مجموعه هشت‌جلدی «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی»، مجموعه چهارجلدی «داستان‌های شکر خدا»، «یک داستان دنباله‌دار»، «دوست عجیب» و مجموعه چهارجلدی «داستان‌های پاپاپا» را از این نویسنده چاپ و روانه بازار نشر کتاب ایران کرده است که برخی از این آثار از جمله مجموعه کتاب‌های «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی» و کتاب داستان «کفش‌های بافتنی» از مجموعه داستان‌های شکر خدا در شانزدهمین «جشنواره کتاب رشد» و کتاب سال «شهید حبیب غنی‌پور» برگزیده شده‌اند.

کتاب «آیینه‌دار نیکوان» در ۱۱۲ صفحه قطع رقعی منتشر شده و به بهای صد هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و سایت اینترنتی فروش محصولات انتشارات به‌نشر به نشانی www.behnashr.com در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. هم‌چنین نسخه الکترونیکی این کتاب در بستر اپلیکیشن‌های کتابخوان به‌نشر و فراکتاب نیز قرار دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار