250297
۰۳ دی ۱۴۰۲
انجمن تولیدکنندگان شیرخشک

سازمان غذا و دارو بدون اطلاع قبلی ارز 4200 تومانی شیرخشک را به 28500 تومان تغییر داد

سازمان غذا و دارو از سه هفته قبل به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی نرخ ارز دولتی از ۴۲۰۰ تومان را به ۲۸۵۰۰ تومان تغییر داد.

به گزارش کودک پرس ، هانی تحویل‌زاده، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک با بیان این مطلب افزود: به دلیل غفلت سازمان غذا و دارو و عدم نامه نگاری با بانک مرکزی برای تخصیص ارز به تولیدکنندگان، این کالای استراتژیک با کمبود شدید مواجه شد و وزارت بهداشت برای رفع کمبودها ده میلیون قوطی شیرخشک 

با قیمت چندبرابری به کشور وارد کرد.

وی با بیان اینکه ما اسیر تصمیمات خلق‌الساعه سازمان غذا و دارو شدیم گفت تغییر ارز دولتی شیرخشک به ارز 28500 تومان در حال رخ داده است که موجودی مواد اولیه در اکثر شرکت‌ها کافی نیست و تهیه ماده اولیه با نرخ جدید ۷ برابری فشار نقدینگی زیادی به آنها وارد می‌کند.

حذف ناگهانی ارز ۴۲۰۰ تومانی درحالی رخ داده که نزدیک به شش ماه خانواده‌ها درگیر کمبود شیرخشک بودند و برای تهیه یک قوطی شیرخشک باید چندین داروخانه را زیر و رو می‌کردند، اما حالا با واردات شیرخشک، داروخانه‌ها ملزم شدند بر اساس سقف تعیین شده و ثبت کدملی در سامانه نظارتی (تیتک) شیرخشک توزیع کنند.

طبق گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک هفته پیش بانک مرکزی اعلام کرد با رسیدن هر محموله‌ای به گمرک شرکت‌ها دو ماه وقت دارند نسبت پرداخت مابه‌التفاوت ارز اقدام کنند» که این اقدام هم فشار نقدینگی بالایی به شرکت وارد می‌کند.

از سوی دیگر نباید این موضوع را هم نادیده گرفت که وصول شدن پول از آن داروخانه هفت تا هشت ماه زمان خواهد برد. قیمت‌گذاری دستوری سازمان غذا و دارو از یکسو و حذف ناگهانی ارز دولتی باعث نگرانی تولیدکنندگان شده است. از همین رو تحویل‌زاده می‌گوید: هشدار می‌دهم اگر این روند ادامه پیدا کند دوباره با مشکل شیرخشک مواجه می‌شویم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار