250290
۰۳ دی ۱۴۰۲
یونیسف

۸۰ درصد کودکان غزه در معرض فقر غذایی هستند

صندوق کودکان سازمان ملل از احتمال جان باختن ۱۰ هزار کودک در غزه به دلیل سوءتغذیه خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد کودکان در نوار غزه از فقر غذایی حاد رنج می‌برند و دست کم ۱۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال ممکن است به دلیل سوءتغذیه تلف شوند.

در بیانیه روز جمعه این سازمان آمده است: برآورد‌های یونیسف نشان می‌دهد که حداقل ۱۰۰۰۰ کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه رنج می‌برند که زندگی آن‌ها را در هفته‌های آینده تهدید می‌کند.

در این گزارش آمده است: «این نتایج نشان می‌دهد که همه کودکان زیر پنج سال در نوار غزه – ۳۳۵۰۰۰ کودک – در معرض خطر بالای سوء تغذیه حاد و مرگ هستند که اگر خطر قحطی ادامه پیدا نمی‌کرد، می‌شد از آن جلوگیری کرد.»

این گزارش می‌افزاید: این خطر غیرقابل قبول در زمانی رخ می‌دهد که سیستم‌های غذایی و بهداشتی در نوار غزه شاهد فروپاشی کامل است.

بیش از دو سوم بیمارستان‌ها دیگر کار نمی‌کنند

در گزارش یونیسف ضمن تاکید بر لزوم برقراری آتش بس در غزه آمده است که «بیش از دو سوم بیمارستان‌های غزه به دلیل کمبود سوخت، آب و دارو‌های حیاتی و یا به دلیل آسیب‌های فاجعه‌بار ناشی از حملات، دیگر کار نمی‌کنند».

این گزارش می‌افزاید: ما به کمک همه کشور‌ها برای برقراری آتش بس فوری و دائمی تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه نیاز داریم و بر اتخاذ اقدامات احتیاطی لازم برای محافظت از غیرنظامیان، آزادی همه اسرا و تضمین حمایت از کودکان تاکید داریم.

نتایج دیپلماسی آمریکا!

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، پیشتر اعلام کرده بود که در نتیجه دیپلماسی آمریکا در قبال خاورمیانه، نوار غزه به قبرستان کودکان تبدیل شده است.

شایان ذکر است که یونیسف در پایان ماه اکتبر گذشته گزارش داد که روزانه بیش از ۴۰۰ کودک در نوار غزه که در معرض بمباران شدید نیرو‌های ارتش اسرائیل قرار می‌گیرد، کشته یا زخمی می‌شوند.

  • به گفته سخنگوی سازمان ملل، غزه اساسا به» قبرستان کودکان تبدیل شده است. این سازمان در آمار رسمی خود تایید کرد که به طور متوسط ​​در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه جان خود را از دست می‌دهد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار