250274
۰۲ دی ۱۴۰۲
سازمان ملل متحد

هر ۵ ثانیه یک کودک در جهان به دلیل گرسنگی می میرد

«مرگ یک کودک در هر 5 ثانیه به خاطر گرسنگی»، «وجود یک میلیارد گرسنه در جهان» و «فوت یک کودک یمنی در هر 10 دقیقه به دلیل بی‌غذایی» از موارد گزارش رسمی و نگران‌کننده سازمان ملل متحد درباره وضعیت غذای جهان است.

به گزارش کودک پرس ، در طول یک ساعتی که یک نفر صرف وعده غذایی ‌می‌کند، ۷۲۰ کودک ‌به دلیل بی‌غذایی جان خود را از دست می‌دهد.

این نشریه امروز جمعه از رشد تا ۳.۵ دلار قیمت کالاهای گندم، دانه‌های روغنی و خوراک دام و طیور خبر داد.

بانک جهانی هم اعلام کرد که ناامنی غذایی بزرگترین نگرانی در جهان است و قیمت مواد غذایی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

در طول تاریخ ۱۰ جنگ در دنیا به خاطر کمبود غذا شکل گرفته است. قیمت مواد غذایی در دوران کرونا و آغاز جنگ روسیه و اوکراین تا دو برابر افزایش یافت، تنظیم پروتکل‌های سختگیرانه صادرات و واردات برای جلوگیری از شیوع ویروس و نیز اختلال در رفت و آمد کشتی‌ها از بندر دریای سیاه قیمت‌ها را افزایش داد، از سویی این دو کشور ۳۰ درصد غلات جهان را تولید می‌کنند که با وقوع جنگ تولید افت کرد و عرضه در جهان کمتر شد.

به گفته کارشناسان وضعیت تولید غذا با چالش‌های تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین، خشکسالی، کم‌آبی، رشد جمعیت و افزایش تقاضا، جنگ و ناآرامی بین کشورها مواجه است، کشورها قوانین تجارت جهانی را نقض و با اعمال تعرفه صادرات را محدود یا ممنوع می‌کنند، ذخیره سازی را بیشتر کرده‌اند به طوری که چین نیمی از گندم صادراتی جهان را در انبارهای خود ذخیره کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار