250268
۰۲ دی ۱۴۰۲
سازمان ملل متحد

نگرانی سازمان ملل درباره سرنوشت نیم میلیون کودک در نوار غزه

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نسبت به سطح بالای سوءتغذیه در نتیجه بحران غذایی در نوار غزه هشدار داد و خاطرنشان کرد که ۷۹ درصد از جمعیت آنجا در وضعیت اضطراری به سر می‌برند.

به گزارش کودک پرس ، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نسبت به سطح بالای سوءتغذیه در نتیجه بحران غذایی در نوار غزه هشدار داد و خاطرنشان کرد که ۷۹ درصد از جمعیت آنجا در وضعیت اضطراری به سر می‌برند.

در گزارش سازمان بین‌المللی «طبقه‌بندی موقت یکپارچه برای امنیت غذایی» آمده‌است که بر اساس طبقه‌بندی فائو، وضعیت پیش روی کل جمعیت نوار غزه در دوره پیش‌بینی شده (۸ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۷ فوریه ۲۰۲۴) با یک مشخصه «بحران حاد» مشخص می‌شود.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که خطر قحطی در نوار غزه با هر روز ادامه جنگ و محدودیت‌های اعمال شده برای دسترسی بشردوستانه افزایش می‌یابد.

این گزارش افزود: تراکم یا انزوای شدید افراد در سرپناه‌های نامناسب یا در مناطق فاقد خدمات اولیه خطر قحطی را به دنبال دارد.

گزارش سازمان ملل همچنین تاکید می‌کند که حداقل یک خانواده از هر چهار خانواده در غزه – یعنی بیش از نیم میلیون نفر – با کمبود فاجعه بار دسترسی به غذا مواجه هستند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد همچنین بر نرخ بالای نگران کننده سوء تغذیه حاد در میان کودکان زیر پنج سال و نرخ بالای مرگ و میر کودکان تاکید کرد.

به موازات آن، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد که نوار غزه «خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان است» که نشان می‌دهد کودکان در این باریکه ۹۰ درصد نیاز طبیعی خود به آب را تامین نمی‌کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار