249946
۱۷ آذر ۱۴۰۲
کودک و نوجوان

خطر در کمین سلامتِ کودکانِ آنلاین

مدرس دانشگاه گفت: سلامت روحی، جسمی و آینده نسل کودک و نوجوان در سایه وابستگی به تلفن همراه به خطر افتاده است.

به گزارش کودک پرس ، هدیه فدایی گفت: سلامت بینایی افراد جامعه در سایه استفاده بدون مدیریت زمان از گوشی تلفن همراه در خطر است.

مدرس سواد رسانه و پژوهشگر ادامه داد: در گذشته آمار کودکان و نوجوانانی که چشم‌های آن‌ها ضعیف شده باشد، بسیار کم بود اما امروز بخش قابل توجهی از سرگرمی این نسل به بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی خلاصه شده است و نسل آینده‌ساز کشور هنوز وارد مدرسه نشده باید به دلیل مشکل بینایی از عینک استفاده کنند.

وی افزود: والدین هرگز نمی‌توانند نسل آینده را از تلفن همراه جدا کنند، اما باید با مدیریت زمان مانع آسیب رساندن این ابزار الکترونیکی به فرزند شوند.

فدایی تصریح کرد: والدین زمانی می‌توانند استفاده از تلفن همراه را در نسل کودک و نوجوان کاهش دهند که سرگرمی و جایگزین مناسب دیگری برای فرزند داشته باشند، در غیر این صورت نمی‌توانند فرزند خود را از ابزار الکترونیکی دور کنند، بلکه فاصله خود را با فرزند افزایش می‌دهند.

مدرس سواد رسانه گفت: متأسفانه قانون حمایت از کودکان آنلاین به درستی در کشور ما پیاده نمی‌شود و خانواده‌ها نیز حتی از وجود سیم‌کارت کودکان مطلع نیستند.

وی ادامه داد: در کشور‌های پیشرفته دنیا قانون صیانت از کودکان آنلاین به صورت سفت و سخت اجرا می‌شود و متخلفان از این قانون با مجازات‌های بسیار سختی مواجه هستند.

فدایی افزود: تهیه گوشی تلفن همراه یا تبلت مجزا برای کودکان و نوجوان اشتباه بسیار بزرگی است و از همان لحظه به بعد والدین دیگر نمی‌توانند نظارت درستی بر فرزند خود داشته باشند و شکاف بین نسلی در این خانواده‌ها بیشتر می‌شود.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: سلامت روحی، جسمی و آینده نسل کودک و نوجوان در سایه وابستگی به تلفن همراه و استفاده نادرست و بیش از حد به خطر افتاده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر نگران آینده فرزندان خود هستید، به جای تهیه تلفن همراه برای کودک و نوجوان خود، او را به آموزش یک مهارت متناسب با علایقش سوق دهید و ابزار رسیدن به این مهارت را برای او فراهم کنید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار