249886
۱۶ آذر ۱۴۰۲
نیجریه

حمله اشتباه پهپاد ارتش نیجریه به کشته شدن ۸۵ نفر منجر شد

رئیس جمهور نیجریه روز سه شنبه دستور داد تحقیقات کاملی در خصوص حادثه کشته شدن ده‌ها زن و کودک نیجریه‌ای در پی حمله اشتباه پهپادی ارتش این کشور صورت گیرد.

به گزارش کودک پرس ،«بولا تینوبو» رئیس جمهور نیجریه روز سه‌شنبه دستور داد تا تحقیقات کاملی درباره حمله اشتباه پهپاد ارتش این کشور که به کشته شدن دستکم ۸۵ نفر از جمله زنان و کودکان روستایی در شمال «کادونا» منجر شد، انجام شود.

فرمانده ارتش نیجریه روز سه شنبه از روستای« توندونی بری» بازدید و از ساکنان آن بابت حمله هوایی اشتباه عذرخواهی کرد. کادونا در ۱۶۳ کیلومتری شهر «آبوجا» پایتخت و میان ایالت‌های شمال غربی و شمال مرکزی قرار دارد که با آدم ربایی و کشتار شبه نظامیان دست و پنجه نرم می‌کند.

شمال غربی نیجریه  یکی از پر هرج و مرج‌ترین مناطق این کشور آفریقایی است. تخمین زده  شده که ۳۰۰۰۰ راهزن مسلح در  این  منطقه حضور دارند. مقام‌های دولتی نیجریه اعلام کرده‌اند که راهزنان با گروه تروریستی بوکوحرام در ارتباط هستند.

بوکو حرام در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ ارتباط و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

سازمان مدیریت امداد نیجریه آمار رسمی کشته شدگان را ۸۵ نفر و ۶۶ مجروح اعلام کرد. شاهدان گفتند که شمار بیشتری کشته شده‌اند.

رئیس جمهور نیجریه حادثه یکشنبه شب را بسیار ناگوار، ناراحت کننده و دردناک خواند. سخنگوی ارتش نیجریه در این رابطه گفت که نیروهایی که در حال انجام گشت‌های هوایی بودند  افرادی را مشاهده کردند و به دلیل تحلیل اشتباه آن‌ها‌را شبه نظامیان و راهزن تصور کرده و با پهپاد به آن‌ها حمله کردند.

یکی از اهالی این منطقه گفت: «قطعات بدن به ویژه کودکان، روی سقف ساختمان‌ها و شاخه‌های درختان ریخته شده بود. ما آنها را در کیسه‌های خالی بسته بندی کردیم و آنها را در کنار اجساد مردگان گذاشتیم.»

یکی دیگر از اهالی منطقه گفت:«ما ۹۷ جسد را شمردیم که بسیاری از آنها زن و کودک هستند.»

بنابر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیتهای تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۳ میلیون تن بی خانمان شده‌اند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار