249627
۰۳ آذر ۱۴۰۲
یونیسف

بیش از 1200 کودک در غزه همچنان در زیر آوارند

مدیر اجرایی یونیسف با بیان اینکه بیش از 5300 کودک فلسطینی از زمان آغاز جنگ کشته شدند که 40 درصد کشته شدگان غزه را تشکیل می‌دهند، گفت: نیمی از جمعیت کودکان نوار غزه به دلیل بمباران و درگیری‌ها آواره شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، مدیر اجرایی یونیسف با اشاره به اینکه یک میلیون کودک در نوار غزه از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند، اظهار داشت: اغلب بیمارستان‌های غزه به دلیل نبود سوخت فعال نیستند.

وی با اشاره به اینکه یونیسف همه اشکال حمله به مدارس غزه را محکوم می‌کند، گفت: گزارش‌هایی وجود دارد که بیش از 1200 کودک در غزه همچنان در زیر آوار منازل هستند.

مدیر اجرایی یونیسف اظهار داشت: یونیسف با ایجاد مناطق موسوم به مناطق امن مخالف است زیرا منطقه امنی در غزه وجود ندارد.

در همین ارتباط، مدیر اجرایی هیات زنان سازمان ملل با بیان اینکه آوارگی اجباری و انتقال فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان، خط قرمز است، گفت:سازوکار عدالت بین‌المللی کارساز نیست و ارزش‎های بین‌المللی در غزه ورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با دعوت به تبدیل آتش‌بس موقت در نوار غزه به آتش‌بس دائمی، گفت: زنان در غزه احساس می‌کنند که به آنها پشت شده است و خواهان توقف فوری خشونت‌ها هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه روز گذشته اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر به 14 هزار و 128 شهید از جمله 5هزار و 840 کودک و 3هزار و 920 زن رسید.

این نهاد تاکید کرد که شمار مفقودان نیز به 6هزار و 800 نفر از جمله 4هزار و 500 کودک و زن رسیده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار