249443
۲۵ آبان ۱۴۰۲
رژیم اشغالگر اسرائیلی

تعداد شهدای غزه به 11500 نفر افزایش یافت

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه از افزایش تعداد شهدا به ۱۱۵۰۰ نفر خبر داد که حدود نیمی از آن‌ها کودک هستند.

به گزارش کودک پرس ، سخنگوی دفتر اطلاع رسانی دولت حماس در غزه ۲۴ آبان در چهلمین روز جنگ در یک کنفرانس خبری از افزایش تعداد شهدا به ۱۱۵۰۰ نفر خبر داد.

به نوشته الجزیره، به گفته او از این تعداد ۴۷۱۰ نفر کودک و ۳۱۶۰ نفر زن هستند و همچنین ۳۶۴۰ نفر تاکنون مفقود شده‌اند که از بین آن‌ها ۱۷۷۰ نفرشان کودک هستند؛ در ادامه ۲۹۸۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که ۷۰ درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد.

این مقام حماس با بیان اینکه  رژیم اشغالگر اسرائیلی از ابتدای جنگ دست به ۱۲۰۰ مورد جنایت در غزه زده است؛ افزود: «۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز درمانی از ادامه فعالیت در غزه بازمانده‌اند و رژیم صهیونیستی امروز با ورود به بیمارستان الشفاء دست به یک جنایت تاریخی زده است».

به گفته سخنگوی این نهاد، به دلیل کمبود سوخت، ارتباطات در غزه از فردا قطع خواهد شد و این یک «جنایت جدید» است.

سخنگوی دفتر اطلاع رسانی دولت حماس در غزه در ادامه گفت که طی حملات همه جانبه رژیم اسرائیل، تاکنون ۲۰۰  پزشک و پرستار و بیمار و ۲۲ امدادگر و ۵۱ روزنامه‌نگار به شهادت رسیده‌اند.

همچنین به گفته او ۹۵ ساختمان دولتی و ۲۵۵ مدرسه هدف حمله قرار گرفته‌اند که آخرین مورد آن مدرسه «الموهوبین» در محله «الشیخ رضوان» در غزه بود که موجب شهادت و مجروحیت دهها تن از جمله کودکان شد.

این مقام حماس در ادامه گفت: «در طول این ایام ۷۴ مسجد به طور کامل و ۱۶۲ مسجد به شکل جزئی آسیب دیده و سه کلیسا مورد هدف قرار گرفتند».

او افزود: «نیروهای اشغالگر روز چهارشنبه به مجتمع پزشکی الشفاء یورش بردند، دیوار بیمارستان را تخریب کردند و تانک ها و صدها سرباز مسلح را به داخل آن آوردند و اعلام کردند که تک تیراندازان اسرائیلی روی پشت بام این مکان هستند».

به گفته او، نظامیان صهیونیستی کادر پزشکی، بیماران و آوارگان داخل بیمارستان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و آن‌ها را مجبور کردند تا لباس‌هایشان را در آورند، همچنین برخی پزشکان را مجبور کردند که دست از کار بکشند و با توهین و ضرب و شتم از آن‌ها بازجویی کردند.

این مقام حماس، رژیم صهیونیستی و جامعه جهانی در رأس آن‌ها ایالات متحده آمریکا را مسئول اصلی جنایات جنگی اسرائیل علیه بیمارستان‌ها، غیر نظامیان و به خصوص بیمارستان الشفاء دانست و در ادامه خواستار بازگشایی سریع و فوری گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه از جمله سوخت برای بیمارستان‌ها شد.

از سوی دیگر به گفته سازمان بهداشت جهانی بیمارستان و دوسوم مراکز بهداشتی اولیه آن کار نمی‌کنند.به گفته دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، وضعیت در غزه قابل توصیف نیست. راهروهای بیمارستان‌ها مملو از مجروحان، بیماران و افراد در حال مرگ است؛ سردخانه‌ها پر شده؛ جراحی بدون بیهوشی؛ ده‌ها هزار آواره در بیمارستان‌ها پناه گرفته‌اند؛ خانواده‌هایی که در مدارس پرجمعیت انباشته شده‌اند و از غذا و آب ناامیدند.

رئیس این نهاد بین‌المللی با تاکید بر ضرورت آتش‌بس فوری، اعلام کرده است که به طور متوسط در هر ۱۰ دقیقه، یک کودک در غزه کشته می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار