249417
۲۴ آبان ۱۴۰۲
معصومه طاهری

تأثیر نوع رفتار والدین با فرزندان در آینده کودک

کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی با اشاره به اهمیت نوع رفتار والدین با فرزندان و تأثیر آن در آینده آنها، گفت: نوع رفتار والدین در کودکی فرزندان بر نوع رفتار و اعتمادبه‌نفس و قدرت تکلم آنها در بزرگسالی تأثیر دارد.

به گزارش کودک پرس ، معصومه طاهری، کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی با اشاره به نوع رفتار والدین با کودک برای تربیت و صحبت‌کردن بهتر، اظهار داشت: تجربة شنیداری کودکان در قدرت یادگیری، خزانه واژگان درکی – بیانی کودکان و صحبت‌کردن اولیه و سپس روان و سلیس صحبت‌کردن کودکان تأثیر بسزایی دارد.
وی ادامه داد: روان‌شناسان توصیه می‌کنند که با کودک خود حرف بزنید و برایش داستان بخوانید، این کار کمک می‌کند که بچه‌ها زودتر و بهتر بتوانند صحبت کنند و دامنة لغات آنها افزایش یابد.
این کارشناس گفتاردرمانی افزود: به طور معمول افرادی که از قدرت تکلم بیشتری برخوردار باشند  اعتمادبه‌نفس بالاتری دارند؛ بنابراین در پیشرفت کار خود خیلی بهتر از هم سن و سالان که این مسیر را طی نکرده‌اند قرار می‌گیرند.
وی اضافه کرد: زمانی که والدین با کودک خود با احترام صحبت می‌کنند کودک یاد می‌گیرد که شخص مهمی برای والدین هست و شخصیت کودک به طور مثبت شکل می‌گیرد و پایه اعتمادبه‌نفس کودک از سنین پایین به وجود می‌آید.
طاهری در ادامه با اشاره به تأثیر تکلم والدین با کودک در آینده گفتاری کودکان، گفت: فرزندان افراد سخت‌گیر معمولاً افرادی با اعتمادبه‌نفس پایین و افرادی ستیزه‌جو هستند.
وی عنوان کرد: در بعضی موارد هم افرادی هستند که معمولاً توانایی ارتباط صحیح با همسالان خود را ندارند  و در بزرگسالی توانایی ماندن در یک شغل را ندارند، حتماً باید در شغل‌های فرودست مشغول بکار شوند که یک یا چند نفر بالای سرش باشند، توانایی ایجاد شغل از طرف خود را ندارند.
این کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی ادامه داد: معمولاً این نوع رفتار والدین با کودکان باعث می‌شود آنها در ازدواج نتوانند زوج خوبی برای همسر خود باشند مگر اینکه که اگر مرد هست همسرش جزو خانواده‌ای باشد که در آن خانواده زن‌سالاری وجود داشته باشد.
وی در خاتمه ادامه داد: این نوع کودکان متأسفانه بعد از ازدواج و فرزندآوری در تربیت فرزند نیز دچار مشکلات فراوانی خواهند بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار