249390
۲۳ آبان ۱۴۰۲
فلسطین

آمار شهدای غزه به ۱۱۲۴۰ نفر رسید

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون ۱۱۲۴۰ نفر از جمله ۴۶۳۰ کودک و ۳۱۳۰ زن به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، تعداد شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۱۲۴۰ نفر رسیده است و ۴۶۳۰ نفر از این تعداد را کودکان و ۳۱۳۰ نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

این دفتر دولتی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت ۱۱۵۳ مورد جنایت و کشتار را در نوار غزه مرتکب شده و در این جنایات ۲۹ هزار نفر را زخمی کرده است که بیش از ۷۰ درصد آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

این نهاد فلسطینی بیان کرد که تعداد شهدای کادر پزشکی ۱۸۹ نفر، تعداد شهدای نیروهای امدادی ۲۱ نفر و تعداد شهدای خبرنگار ۵۱ نفر بوده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ۲۵ بیمارستان، ۵۲ مرکز درمانی و ۵۵ خودرو آمبولانس این باریکه از روند خدمت‌رسانی خارج شده‌اند.

بر این اساس در نتیجه جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه ۴۱۱۲۰ واحد مسکونی نیز در این باریکه به صورت کلی تخریب شده‌اند، همچنین ۹۴ مقر دولتی، ۲۵۳ مدرسه، ۷۱ مسجد و ۳ کنیسه نیز در نتیجه این حملات ویران شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد: همراهی بین‌المللی با اشغالگران را محکوم می‌کنیم، از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که مانع از این همراهی بشوند و کشتار جمعی فلسطینیان را متوقف کنند.

این نهاد دولتی بیان کرد: مسئولیت کامل این جنایات علیه غیرنظامیان را متوجه اشغالگران و جامعه بین‌الملل می‌دانیم، ما خواهان بازگشایی فوری و همیشگی گذرگاه رفح و ورود فوری سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه پیش از وخامت فاجعه هستیم.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد: ما نسبت به پیامدهای خطرناک قطع ارتباطات و اینترنت در پنج‌شنبه پیش‌رو هشدار می‌دهیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار