249294
۲۰ آبان ۱۴۰۲
فلسطین

افزایش شمار شهدای غزه به ۱۱ هزار نفر

سخنگوی وزارت بهداشت غزه با اعلام شهادت 11 هزار فلسطینی در غزه، خبر داد از این تعداد، 4 هزار و 500 نفر کودک هستند.

به گزارش کودک پرس ، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، جمعه، خبر داد که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است.

القدره در عین حال خبر داد از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

دفتر رسانه‌ای دولت در غزه، امروز، همچنین از شهادت ۱۳ فلسطینی و برجا ماندن ده‌ها زخمی در بمباران مجتمع پزشکی «الشفاء» توسط اشغالگران خبر داده بود. جنگنده‌های اسرائیلی تنها صبح امروز ۴ حمله به درمانگاه‌های صحرایی این بیمارستان داشتند.

تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان، و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآورده‌اند.

به گفته منابع خبری، هزاران بیمار، کارکنان بیمارستان، کادر درمان و آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان ها گرفتار شده و هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

القدره با اشاره به اینکه نیروهای رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته، ۱۲ کشتار انجام دادند که ۲۶۰ نفر به شهادت رسیدند، گفت: «دو هزار و ۷۰۰ نفر مفقود شده‌اند که هزار و ۵۰۰ نفر از آنان کودکانی هستند که همچنان زیر آوار قرار دارند».

وی با اشاره به شهادت ۱۹۸ نفر از کادر درمان و انهدام ۵۳ آمبولانس، خاطر نشان کرد: «اسرائیل ۱۳۵ مرکز درمانی را هدف قرار داده و ۲۱ بیمارستان را هم از مدار فعالیت خارج کرده است».

ساعتی پیش، «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس، جنبش حزب‌الله لبنان و «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با حملات موشکی به پایگاه‌های نظامی اسرائیلی و همچنین شهرک‌های اشغالی از جمله تل‌آویو و اشدود، جنایت ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه را پاسخ دادند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار