249195
۱۸ آبان ۱۴۰۲
فلسطین

شهادت ۴ هزار ۲۳۷ کودک در نوار غزه

با ورود جنگ غزه به سی و سومین روز خود شاهد هستیم که حملات رژیم صهیونیستی از هوا، دریا و زمین به نوار غزه گسترده‌تر شده و به دنبال این موضوع نیز تعداد شهدای این جنگ از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته و بیش از ۵۰ درصد از خانه‌های این باریکه تخریب شده است.

به گزارش کودک پرس ، سی و سه روز از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرانه عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و این رژیم اشغالگر و نامشروع در پاسخ به شکست بزرگ امنیتی و اطلاعاتی در برابر رزمندگان مقاومت فلسطینی بیش از یک ماه است که شهر غزه را با جنگنده‌های خود بمباران می‌کنند؛ بمبارانی وحشیانه و وحشتناکی که تا امروز هزاران کشته و ده‌ها هزار مجروح و بیش از یک و نیم میلیون نفر آواره برجای گذاشته است.

شهادت ۴ هزار ۲۳۷ کودک در نوار غزه

از آغاز تجاوزات رژیم‌صهیونسیتی به نوار غزه تاکنون ۴۲۳۷ کودک به شهادت رسیده‌اند. این آمار در حالی اعلام می‌شود که تا همین روز گذشته تعداد کودکان و نوجوانان شهید شده به دست ارتش صهیونیستی در حدود ۴ هزار نفر بود و این موضوع به معنای کشتار روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کودک و نوجوان فلسطینی در غزه است.

استفاده رژیم صهیونیستی از تانک‌های از رده خارج شده

از طرف دیگر همچنان که شاهد نبردی گسترده میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و سربازان متجاوز صهیونیست هستیم. خبر‌هایی از سوی رسانه‌های صهیونیستی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه ارتش رژیم صهیونیستی از تانک‌های قدیمی و از رده خارج شده خود برای حمله زمینی به غزه استفاده می‌کند؛ موضوعی که علی‌رغم کمک‌های گسترده غرب و آمریکا به این رژیم اشغالگر به خوبی فقر و کمبود تجهیزات لجستیکی لازم برای انجام حمله زمینی به غزه را نمایان کرده است.

ادامه حملات هواپیما‌های صهیونیستی به غزه

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که بامداد امروز نوار غزه در معرض بمباران و حملات توپخانه‌ای بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است و حتی گفته شده که بمباران‌ها به‌ویژه در اردوگاه الشاطی متمرکز است.

این شبکه از انهدام ۱۵ تانک و نفربر رژیم صهیونیستی در این منطقه خبر داد و گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در این منطقه بین رزمندگان مقاومت اسلامی و اسرائیلی‌ها در جریان است.

افزایش تلفات نظامیان صهیونیست به ۳۴۸ نفر

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز گزارش داد که بر اساس اعلام سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، از آغاز جنگ تا این لحظه ۳۴۸ نظامی و افسر ارتش، ۵۹ نیروی پلیس و ۱۰ نفر از نیرو‌های سازمان اطلاعات این رژیم در درگیری‌ها با مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده‌اند.

منابع عبری زبان هم اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در پی حمله موشکی اخیر قسام تعطیل شده است.

دومین حمله موشکی گردان‌های قسام به تل‌آویو

خبر دیگر اینکه، گردان‌های قسام مجدداً در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه تل‌آویو را هدف حمله موشکی قرار دادند. این دومین حمله موشکی قسام به تل‌آویو طی کمتر از یک ساعت گذشته به شمار می‌رود. منابع عبری زبان اعلام کردند که یکی از موشک‌های قسام مستقیماً به داخل تل آویو اصابت کرده است.

تعطیلی نیمی از بیمارستان‌های نوار غزه

در حالی که سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که هم اکنون شاهد ناتوانی سیستم بهداشتی و درمانی غزه جهت خدمت‌رسانی به مردم این باریکه هستیم، شبکه خبری المیادین نیز امروز در گزارشی که منتشر کرد از تعطیلی بیش از نیمی از بیمارستان‌های غزه خبر داده است. ضمن اینکه با توجه به محاصره این باریکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی شاهد توقف ارسال کمک‌ها و اقلام پزشکی و بهداشتی به بیمارستان‌های غزه هستیم.

خط و نشان «اسامه حمدان» برای صهیونیست‌ها

«اسامه حمدان» از رهبران ارشد حماس در سخنانی اظهار داشت که ما از روز اول نبرد واضح و روشن اعلام کردیم، یا مبادله همه اسرا یا آتش‌بس و آزادی اسرای دوتابعیتی. با این حال ارتش رژیم اشغالگر تا این لحظه میزان تلفات حقیقی خود را مخفی نگه داشته است.

از طرف دیگر، حمدان همچنین گفت که دشمن اشغالگر یا بدون هیچ قید و شرطی از غزه بیرون می‌رود یا توافقی سیاسی را که به عقب‌نشینی این رژیم منجر شود، خواهد پذیرفت. همچنین بلینکن ایده‌ای کلی درباره خروج تمامی گروه‌های مقاومت از معادله اداره نوار غزه ارائه داده و این یک رؤیای آمریکایی است که هرگز محقق نخواهد شد.

بیان خواسته‌های ملت فلسطین توسط حماس

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت حماس در گفتگو با الجزیره اظهار داشت که حرف و حدیث‌های آمریکایی‌ها از آینده غزه بیانگر تکبر و بی‌پروایی آن‌هاست. این مقام حماس همچنین تاکید کرد که حماس خواسته‌های ملت فلسطین را بیان می‌کند و در این سرزمین ریشه دارد. به گفته قاسم، نه آمریکا و نه هیچ طرف دیگری نمی‌توانند خواسته‌های خود را بر ملت فلسطین تحمیل کنند.

محکوم به شکست بودن طرح آمریکا در مورد غزه

«غازی حمد»، عضو دفتر سیاسی حماس در گفتگو با الجزیره گفت که آمریکایی‌ها شکست خوردند و نمی‌توانند گزینه‌های سیاسی خود را بر غزه تحمیل کنند. به گفته این مقام حماس، آمریکایی‌ها وقتی از تغییر شرایط جاری در غزه سخن می‌گویند، کاملاً به اشتباه رفته‌اند، چون ما قادریم طرح مشکوک آمریکا برای تغییر اوضاع جاری در غزه را به شکست بکشانیم.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که در جریان سی و سومین روز جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست آتش‌بسی سه روزه جهت حل موضوع اسرا را کرد که با مخالفت او روبرو شد. موضوعی که نشان از این دارد که سران و مقامات تل‌آویو نه تنها برای جان مردم فلسطین که حتی برای جان مردم خود نیز هیچ ارزشی قائل نیستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار