249079
۱۱ آبان ۱۴۰۲
مجتبی همتی فر

تغییر و تحول مدرسه در مرحله اول باید در نگرش معلمان نسبت به کلاس درس ایجاد شود

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در آیین آغاز به کار رویداد مهر تحول گفت: تغییر و تحول مدرسه در مرحله اول باید در نگرش معلمان نسبت به کلاس درس ایجاد شود.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی همتی فر با بیان اینکه سند تحول بنیادین ریل گذاری برای تغییر و تحول است، گفت: مخاطب سند تحول بنیادین صرفا مدارس نیستند اما می توان برش مدرسه ای از آن ارائه داد.

وی افزود: راهکار ها در سند تحول بنیادین از جنس استقرار و توسعه هستند، خیلی از اقداماتی که در مدرسه رقم می خورد نتیجه سیاست گذاری در اسناد بالادستی است، خیلی از اقدامات تحولی اگر با همین امکانات و ظرفیت های موجود انجام گیرد، می تواند اثربخش باشد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: گاهی اوقات برخی از مدیران مدارس اعلام می کنند که دستورالعمل تحول به ما ابلاغ نشده، در صورتی که اساسا تحول در نگرش است و نباید نگاه مکانیکی و ابلاغی به تحول داشت به دلیل اینکه مدارس با هم فرق دارند.

همتی فر ادامه داد: مبانی نظری، چشم انداز و ترسیم مدرسه یک وضع آرمانی را نشان می‌دهد؛ باید در مرحله اول میل و انگیزه تغییر در ما به وجود آید، آنچه که مدرسه تحولی را از مدرسه معمولی متمایز می کند همین است که چه نگاهی به تحول داشته باشیم؟.

وی تصریح کرد: باید دستگاه تحلیل محاسباتی و فکری رو تغییر دهیم، در این کارگاه ها و جلسات باید یاد بگیریم آرمان خواه باشیم، به وضع موجود راضی نباشیم و افق نگاه مان را بلند کنیم.

بر پایه این گزارش، رویداد استانی مهر تحول با حضور مدیران مدارس در مسیر تحول با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی سازی سند تحول بنیادین، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و…در کانون اندیشه اسلامی کرمان آغاز شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار