24898
۰۳ مهر ۱۳۹۶

هدایای بهزیستی به کودکان کار همدان

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان از شناسایی 54 کودک‌کار در نیمه‌ نخست امسال خبر داد و گفت: بهزیستی بسته‌های حمایتی شامل کیف، کفش، لوازم‌التحریر و سایر وسایل آموزشی را به 54 نفر از کودکان ‌کار که در سال جاری شناسایی شده اند ارائه داد.

به گزارش کودک پرس ، جمشید شیران معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان اظهار کرد: بهزیستی بسته‌های حمایتی شامل کیف، کفش، لوازم‌التحریر و سایر وسایل آموزشی را به 87 کودک ارائه داد که 54 نفر از کودکان‌کار امسال و مابقی در سال‌های گذشته شناسایی شده بودند.
وی یادآور شد:  تمامی کودکان‌کار برای ادامه تحصیل در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.
وی اظهار کرد: مرکز آموزشی و حمایتی خانواده در کلینیک اندیشه نیک وضعیت این کودکان را پیگیری و به کلیه آنها لوازم بهداشتی و آموزشی ارائه می‌کند.
شیران از ارائه هزینه‌های تحصیلی این کودکان‌کار توسط بهزیستی خبر داد و افزود: طرح بازماندگان از تحصیل کودکان‌کار در حوزه اجتماعی همدان نیز اجرایی می‌شود.
وی درباره این طرح خاطرنشان کرد: 500 نفر از کودکان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده که البته شمار بسیار زیادی از این افراد شرایط تحصیل ندارند اما 4 کودک دارای قابلیت تحصیل هستند که از تحصیل بازمانده‌اند بنابراین بهزیستی در این زمینه با اداره‌کل آموزش و پرورش هماهنگی لازم را داشته تا شرایط تحصیل را برای آنان فراهم کند.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه بیش از 95 درصد کودکان‌کار در همدان دارای خانواده هستند، گفت: در سال گذشته 125 کودک‌کار در همدان شناسایی شد که از این بین فقط 3 کودک فاقد خانواده بودند و در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی پذیرش شدند.
وی در پایان یادآور شد: از میان کودکان‌کار شناسایی شده در همدان تا کنون کودک‌کار مبتلا به اعتیاد شناسایی نشده است.

منبع:ایکنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار