248923
۰۳ آبان ۱۴۰۲
بیماری های پوستی

کهیر با این علائم همراه باشد خطرناک است

کهیر در کودکان و نوزادان ناشی از یک حساسیت پوستی است که از مصرف غذا، داروی خاص یا نیش حشرات به‌ وجود می ‌آید. اگر روی پوست فرزند شما برآمدگی برجسته قرمز رنگ ظاهر شد و در آن ناحیه ورم یا خارش داشت، احتمال می رود که دچار کهیر شده است.

به گزارش کودک پرس ، کهیر یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است که حدود ۲۰ درصد افراد را در دوره‌ای از زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهد. بروز کهیر کودکان (Hives)‌ در همه ‌سنین ‌به‌‌ ویژه ‌در بین ‌کودکان ‌زیر ۱۰ سال، ‌شایع است.

کهیر اغلب با یک واکنش آلرژیک همراه است. وقتی بدن کودک به یک عامل بیرونی حساسیت نشان بدهد، سلول‎‌های خونی هیستامین (Histamine) آزاد می‏‌کنند.

این امر باعث می‌شود که رگ‌های نازک و کوچک زیر پوست، سرشار از این سلول‌‎ها شده و خون به سطح پوست بیاید و به شکل کهیر یا لکه‌های قرمز روی پوست ظاهر شود.

اگر کهیر در کودکان در ناحیه کوچکی از پوست کودک محدود شده باشد، می تواند ناشی از چیزی مانند حیوانات خانگی، گیاهان، گل‌و‌لای باشد که کودک لمس کرده است. کهیر کودکان و نوزادان ممکن است در سراسر بدن یا تنها در نقطه ای از بدن کودک مانند صورت رخ می دهد.

اگر کهیر کودک در بدن او پخش باشد، ممکن است دلیل آن عفونت باشد، همچنین غذا یا دارویی که کودک خورده است می تواند در این زمینه موثر باشد.

کهیر کودکان اغلب بی‌ضرر بوده و واگیردار نیست و بعد از ۲۴ ساعت از بین می‌رود؛ اما در برخی از موارد از ناحیه‌ای به ناحیه‌ دیگر منتقل می‌شود.

کهیر کودکان در مدت چند ساعت با علائم بروز لک‌های گرد مانند نیش حشرات و لکه های به نسبت شدید پوستی در ناحیه‌های متورم ظاهر می شود.

اندازه کهیر پوستی در کودکان متفاوت است. بیشتر این ضایعات پوستی شکلی شبیه به لکه ‌های پراکنده رنگی روی پوست جدا جدا دارند یا به هم پیوسته هستند.

کهیر کودکان اغلب طی چند روز از بین می‌ رود؛ اما ممکن است هفته ‌ها طول بکشد، یا همراه با تب و یا علایم بیماری های دیگر باشد که در این صورت خطرناک است و باید به پزشک متخصص اطفال مراجعه شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار