248901
۰۳ آبان ۱۴۰۲
کودکان فلسطینی

دست‌کم ۲۰۰۰ کودک در غزه کشته شده‌اند

سازمان امدادی نجات کودکان اعلام کرد: تنها راه برای محافظت از جان کودکان غزه توقف خشونت است.

به گزارش کودک پرس ، گروه امدادی «نجات کودکان» (Save the Children) مستقر در انگلیس اعلام کرد که دست‌کم ۲ هزار کودک در بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی در ۱۷ روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

مؤسسه «نجات کودکان» اعلام کرد: هزاران خانه و ده‌ها زمین بازی، مدرسه، بیمارستان، کلیسا و مسجد در غزه آسیب دیده یا ویران شده‌اند. طبق گزارش وزارت بهداشت در غزه حداقل ۴ هزار و ۶۰۰ کودک مجروح شده‌اند، برخی از آن‌ها با سوختگی‌های طاقت فرسا، دست و پا‌های از دست رفته و سایر جراحات هولناک ناشی از انفجار آسیب دیده‌اند.

این سازمان اعلام کرد که حملات هوایی رژیم صهیونیستی کودکان را به طور بی‌رویه می‌کشد و زخمی می‌کند.

علاوه بر ۲ هزار و ۵۵ کودکی که در غزه کشته شده‌اند، این مؤسسه خیریه همچنین به گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد که «۲۷ کودک دیگر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته شده اند».

«جیسون لی» از سازمان نجات کودکان در بیانیه‌ای گفت: «با افزایش تعداد کشته‌ها، کودکان در معرض خطر و وحشت هستند. آتش‌بس باید فوراً مورد توافق قرار گیرد و تنها راه برای محافظت از جان کودکان، توقف این خشونت است.

مؤسسه نجات کودکان در جای دیگری در بیانیه خود نسبت به فاجعه انسانی بیشتر در غزه هشدار داد و گفت که بیش از یک میلیون کودک در وسط منطقه درگیری بدون راه امن برای خروج به دام افتاده‌اند. این آژانس اعلام کرد که بسیاری از آن‌ها پس از قطع برق که زیرساخت‌های حیاتی مراقبت‌های بهداشتی را تأمین می‌کرد، به دارو و مراقبت کافی دسترسی ندارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار