248886
۰۱ آبان ۱۴۰۲
کودکان بی سرپرست

۶۸ کودک قمی به فرزند خواندگی پذیرفته شده اند

مدیرکل بهزیستی قم گفت: در سی و یک ماه گذشته ۶۸ کودک در قم به فرزند خواندگی پذیرفته شده اند.

به گزارش کودک پرس ، سید صادق میرئی،مدیرکل بهزیستی قم در جمع خیرین، موسسات خیریه استان و نمایندگان دستگاه‌های متولی، با تقدیر از حامیان بهزیستی، به استقبال چشمگیر متقاضیان فرزند خواندگی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ثبت نام و داشتن بیشترین ملاک برای سرپرستی و حضانت کودک از مهمترین موارد در پذیرش افراد به عنوان والدین این کودکان است.

او هدف از اجرای این برنامه را جهاد تبیین و فرهنگ سازی در زمینه فرزند خواندگی دانست و افزود: خانواده‌هایی که تمکن و شرایط لازم برای این کار انسانی و عاطفی را دارند، بیشتر به این مهم تمایل پیدا می‌کنند و کودکان هم کانون گرم خانواده و آغوش پرمهر مادر و پدر را تجربه خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به فعالیت ۷ مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست در قم گفت: ۱۰۹ نفر از نوزاد تا جوان ۱۸ سال در این مراکز نگهداری می‌شوند.

او با اشاره به پذیرفته شدن ۶۸ کودک قمی به فرزند خواندگی در سی و یک ماه گذشته افزود: در سال ۱۴۰۰، ۱۹ کودک و در سال گذشته با روند افزایشی، ۳۵ کودک به عنوان فرزند خوانده به واجدین شرایط واگذار شد.

آگاه‌سازی و اطلاع رسانی در خصوص شیوه نامه مراقبت موقت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، همکاری نهاد‌های مرتبط در تسریع فرآیند واگذاری کودکان و بهره مندی از آغوش گرم خانواده، انتقال تجربیات و هم افزایی خانواده‌های فرزندپذیر بیمار، اصلاح برخی فرایند‌ها برای تسریع در تعیین تکلیف کودکان و نوجوانان ارگان‌های مرتبط از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

در این مراسم از ۸ خانواده فرزند پذیر با شرایط خاص تجلیل شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار