248859
۳۰ مهر ۱۴۰۲
محمود حسین آبادی

نگهداری 39 کودک بی‌سرپرست در بهزیستی استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: در حال حاضر 39 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبانه روزی و مراکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان و 12 کودک معلول و بیمار نیازمند پیگیری‌های خاص در مراکز نگهداری توانبخشی نگهداری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، محمود حسین آبادی صبح امروز در آیین تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر دارای فرزند با شرایط خاص که در راستای ارتقای فرهنگ فرزندخواندگی و توسعه مسئولیت اجتماعی همزمان با ابلاغ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست برگزار شد،اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و تبیین فرزندخواندگی یکی از برنامه‌هایی است که بهزیستی دنبال می‌کند تا خانواده‌هایی که شرایط لازم برای چنین موضوعی را دارند، بیشتر به این مهم تمایل پیدا کنند تا کودکان دارای شرایط خاص در مراکز بهزیستی نمانند و در جمع گرم خانواده حضور پیدا کنند.
وی افزود: در حال حاضر 39 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبانه روزی و مراکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان و 12 کودک معلول و بیمار نیازمند پیگیری‌های خاص در مراکز نگهداری توانبخشی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 11 واگذاری شامل سپردن 9 کودک به فرزندخواندگی و 2 نفر به امین موقت صورت گرفته است، گفت: انتقادهای زیادی در مورد طولانی شدن پروسه‌های واگذاری این کودکان به خانواده‌ها و سخت گیری‌های سازمان بهزیستی در این زمینه مطرح می‌شود که باید گفت این بچه‌ها به دست ما امانت هستند و باید به بهترین و مناسب‌ترین شکل ممکن واگذار شوند.

وی تصریح کرد: معمولا هنگام فرزندپذیری در مراکز بهزیستی، خانواده‌ها به دنبال کودکان زیر دو سال، سالم و دارای شرایط خاص از نظر ظاهری هستند اما امروز دنبال این هستیم تا فضاسازی ایجاد کنیم  و نوع نگاه داوطلبان به پذیرش فرزند از مراکز بهزیستی را  تغییر دهیم.

حسین‌آبادی با تاکید بر تجربه کانون گرم خانواده برای کودکانی که شرایط خاص و ویژه دارند، افزود: هر چقدر در این مراکز شرایط و امکانات برای کودکان و نوجوانان بدسرپست فراهم باشد اما جای کانون گرم خانواده را نمی‌گیرد، در طرح امین موقت، کودکان بدسرپرست، در فضای گرم خانواده قرار می گیرند و آن را تجربه می‌کنند اما باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود و فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

 تسریع و تسهیل شرایط واگذاری کودکان به خانواده‌های واجد شرایط

محمدعلی اله‌دادی معاون امور اجتماعی استان مرکزی نیز با اشاره به 30 مهرماه روز فرزند خواندگی گفت: سازمان بهزیستی سالیانه برنامه‌ای را جهت تجلیل از خانواده‌ها دارد و این روز متناسب با تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان است و روز ملی فرزند خواندگی نام دارد.

وی با اشاره به رویکرد  سازمان بهزیستی به موضوع تسریع و تسهیل شرایط واگذاری کودکان به خانواده‌های واجد شرایط ادامه داد: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد پرورش روحی، جسمی و روانی انسان، نقشی بی بدیل در پرورش کودکان دارد و به همه همکاران و مراکز تحت نظارت توصیه می شود در راستای رساندن فرزندان بهزیستی به آغوش خانواده‌ها تلاش کنند.

معاون اموراجتماعی در خصو ص فرایند فرزندپذیری بیان کرد: ثبت نام فرزند خواندگی بهزیستی، از طریق این سامانه پس از انجام مراحل مربوطه و تکمیل فرم های مربوطه مطابق روند نحوه تکمیل فرم مقرر در سایت، انجام گرفته و پیگیری این درخواست، نیز از طریق سامانه مزبور، بخش پیگیری پرونده، امکان پذیر می باشد.

این مقام مسئول در خصوص فرآیند فرزندپذیری عنوان داشت: به منظور انجام کامل مصاحبه و پذیرش فرزندخواندگی، خانوادهها طی فرآیندی توسط همکاران مشاور و متخصص ما مورد مشاوره قرار می‌گیرند وخدمات مشاوره بهزیستی، معمولا تا سالها پس از فرزندپدیری به صورت مستمر به خانواده ها ارائه می‌شود.

اله دادی بیان داشت: دادگستری نیز علاوه بر همکاران ما همچون گذشته درکنار بهزیستی و خانواده ها، آماده کمک به حل مسائل قضایی و ساده سازی روند فرزندخواندگی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار