248826
۲۹ مهر ۱۴۰۲
دکتر روح اله خدابنده لو

بیش از ۴۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست مقیم مراکز بهزیستی هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان از واگذاری ۹کودک بی سرپرست و بدسرپرست به خانواده های جایگزین در ۶ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: بهزیستی استان دارای ۵ مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است و در حال حاضر از ۴۱ کودک در مراکز خود نگهداری می کند.

به گزارش کودک پرس ، سرپرست بهزیستی استان زنجان از واگذاری ۹کودک بی سرپرست و بدسرپرست به خانواده های جایگزین در ۶ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: بهزیستی استان دارای ۵ مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است و در حال حاضر از ۴۱ کودک در مراکز خود نگهداری می کند.

دکتر روح اله خدابنده لو در بازدید از مراکز شبه خانواده تحت نظارت معاونت امور اجتماعی عنوان کرد: این کودکان و نوجوانان از گروه سنی ۰ تا ۶سالگی در شیرخوارگاه شهید بقا ثمین تاب نگهداری می‌شوند و در پایان ۶ سالگی به  سایر خانه های کودک و نوجوان انتقال می یابند.

وی مراقبت از کودکان فاقد سرپرست موثر در خانه‌های شبانه‌روزی را یکی از حمایت‌های این سازمان  از کودکان عنوان کرد و گفت: بهزیستی علاوه بر نگهداری از چنین کودکانی در مراکز، به دو روش مراقبت و پرورش نزد خانواده زیستی (پدر، مادر، جد پدری و وصی و …..) یا خانواده جایگزین از کودکان حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: بهزیستی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست واگذار شده به خانواده های جایگزین را رها نکرده و نظارت خود بر نحوه نگهداری، تحصیل و… را به صورت دوره ای ادامه می دهد.

سرپرست بهزیستی تصریح کرد : نزدیک به ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت کرده و همچنین از چرخه خدمات مددکاری، آموزشی و حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۶ خانواده در نوبت فرزندپذیری هستند، یادآور شد: متقاضیان فرزندپذیری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره‌های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزندپذیری می توانند به سامانه http://adoption.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

‌مدیر کل بهزیستی خاطر نشان کرد : متقاضیانی که از طریق قانونی سرپرستی کودک زیر ۳ سال را بر عهده گیرند از مزایای حمایتی حق اولاد و مرخصی دوره مراقبت (معادل مرخصی دوره زایمان) بهره مند می شوند و کودک ونوجوان تحت سرپرستی نیز از مجموعه مزایای بیمه و بیمه های تکمیلی و مقررات قانونی برخوردار خواهند ش

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار