248695
۲۴ مهر ۱۴۰۲
سمانه حبیب پور

تاثیر گذاری تئاتر در روند تربیت کودکان و نوجوانان

یک مدرس بازیگری گفت: تماشای نمایش و تئاتر کودک و نوجوان در روند تربیت و آموزش آن‌ها بسیا تاثیر گذار است؛ متاسفانه برخی از والدین ضرورت این مسائل را درک نمی‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، سمانه حبیب پور بازیگر و مدرس رشته بازیگری کودک و نوجوان درباره سختی و شیرینی کار با کودکان گفت: کارکردن با کودکان بسیار شیرین و دوست داشتنی است. آن‌ها صادق‌ترین و قدر شناس‌ترین میان انسان‌ها هستند، اما سرو کله زدن با بچه.‌ها سختی‌های بسیاری دارد که باید عاشق آن‌ها باشی تا بتوانی شیطنت‌ها و شلوغ کاری هایشان را تحمل کنی. سخترین قسمت کار با کودکان خانواده‌های آن‌ها هستند که البته بعضی از آن‌ها بسیار کمک کننده هستند، ولی متاسفانه همه اینطور نیستند و بعضا معکوس عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش حس گرفتن کودکان مثل گریه، خنده، اخم، ناراحتی سخت است، چگونه این موارد را آموزش می‌دهید بیان کرد: کودکان بسیار با هوش و با استعداد هستند و البته خیلی زود رنج. از این جهت باید محیط حس گیری را برای آن‌ها آماده کنیم که استرس نداشته باشند و آن‌ها را در فضای نقش و درک موقعیت قرار دهیم تا بتوانند با نقش خود ارتباط برقرار کنند و خود را در قالب آن نقش قرار دهند.

حبیب پور درباره مدت زمان کار با کودکان و رسیدن به اجرای موفق گفت: برای نمونه تمرینات یکی از اجرا‌ها حدود شش ماه طول کشید. تعطیلات و فاصله‌هایی که به دلیل اتفاقات پیش آمده کشور به روند کار لطمه زد، چندین بار منجر به تغییر بازیگر‌ها و عوامل کار شد که این مسائل دوباره کاری و ضرر و زیان‌های مالی و زمانی زیادی به همراه داشت.

وی در پاسخ با این سوال که چرا دیدن نمایش‌ها و فیلم‌های مخصوص کودک و نوجوان میان خانواده‌ها جا نیوفتاده است بیان کرد:، چون والدین فکر بر این باورند که تماشای تئاتر کودک به درد کودکانشان نمی‌خورد و تئاتر برای آن‌ها لذت بخش نیست؛ در صورتی که این موضوع برعکس است. متاسفانه برخی از والدین ضرورت این مسائل را درک نمی‌کنند. تماشای نمایش و تئاتر کودک و نوجوان در روند تربیت و آموزش آن‌ها بسیا تاثیر گذار است. آموزش در کودک و نوجوان با تئاتر بهترین و شیرین‌ترین روش ممکن است که با تاثیرگذاری بسیار انجام می‌شود و برای کودکان و خانواده هایشان بسیار لازم و ضروری است.

حبیب پور از جای خالی آموزش بازیگری در دروس کودکان گفت: جای خالی درس هنر در مدارس آموزش و پرورش به عنوان کلاس درس بازیگری کودکان خالی است که اگر این کلاس‌ها بود میشد استعداد بازیگری کودکان را از مدارس پیدا کرد و به سینما، تلویزیون و تئاتر معرفی کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار