248580
۲۰ مهر ۱۴۰۲
کتاب سلام

چهاردهمین جشنواره «کتاب سلام» برگزار می‌شود

دبیر چهاردهمین جشنواره «کتاب سلام» از آغاز بررسی شش هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان در این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره در شش بخش داستان، شعر، ترجمه، تصویرگری، بین‌الملل و معارف در سه رده سنی خردسال، کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، علی باباجانی ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین جشنواره «کتاب سلام» که در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: شروع این جشنواره مرهون تلاش‌های جهادگرانه حجت‌الاسلام حسن‌زاده آملی و همکاران‌شان بود اما متأسفانه به دلیل تغییر مدیران و برخی بدسلیقگی‌ها، به مدت سیزده سال متوقف شد.

وی با بیان اینکه بیشتر جشنواره‌ها رو به تعطیلی است، تصریح کرد: امسال پیشنهاد برگزاری این جشنواره را با معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کردیم که خوشبختانه با استقبال روبه‌رو شد و این جشنواره بعد از سیزده سال، یک بار دیگر آغاز به کار کرد.

دبیر چهاردهمین جشنواره «کتاب سلام» از این جشنواره به عنوان یک حرکت فرهنگی پایدار یاد کرد که در تربیت نسل امروز و نسل‌های بعدی تأثیرگذار است.

باباجانی افزود: همه تلاش ما این است که دوباره خانواده‌ها را با آثار فاخر کودک و نوجوان آشنا کنیم و نویسنده و ناشر را آشتی دهیم، احساس می‌کنیم بین مخاطب و کتاب فاصله افتاده و امیدواریم حال کتاب و کتابخوانی روز به روز بهتر شود.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که پرچم ادبیات کودک و نوجوان را در قم به اهتزاز درآوردیم تا قم همچنان پایتخت دوم ادبیات کودک و نوجوان باشد.

دبیر چهاردهمین جشنواره «کتاب سلام» افزود: این جشنواره در بخش داستان، شعر، ترجمه، تصویرگری، بین الملل و معارف در سه رده سنی خردسال، کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

باباجانی به تفاوت این دوره با ادوار گذشته اشاره کرد و گفت: در دوره‌های پیشین، فراخوان مستقلی اعلام می‌شد اما در این دوره به دلیل محدودیت زمانی، بنا شد بیش از ۶ هزار کتاب چاپ اولی کودک و نوجوان که در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است، در خانه کتاب مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: آثار در سه بخش ارزیابی می‌شود، در ارزیابی اولیه سه هزار کتاب که دارای استانداردهای اولیه بودند به مرحله دوم راه یافتند و در مرحله بعد تلاش می‌کنیم با نظر هیئت انتخاب به صد کتاب برسیم و در نهایت با نظر هیئت داوران، برگزیدگان معرفی خواهند شد.

دبیر چهاردهمین جشنواره «کتاب سلام» تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های مهم این جشنواره، توجه به ادبیات دینی در کنار کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان است.

باباجانی در خصوص زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره عنوان کرد: با توجه به برنامه‌های متعددی که در دفتر تبلیغات پیش‌بینی شده، تلاش می‌کنیم برگزیدگان جشنواره تا پایان پاییز معرفی شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار