248509
۱۷ مهر ۱۴۰۲
حرم رضوی

بهره مندی سالانۀ ۶۰۰ هزار زائر از خدمات حوزۀ کودک در حرم رضوی

سالانه در قالب جشن‌های تکلیف، رواق کودک، پایگاه‌های سیار کودک و تشرف‌های گروهی، بیش از ۶۰۰ هزار زائر از خدمات حوزۀ کودک حرم مطهر رضوی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام والمسلمین پایاب مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم رضوی با اشاره به فعالیت‌های حوزۀ کودک در حرم رضوی، گفت: مدیریت پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی خدمات متنوعی را در گروه‌های سنی مختلف به زائران ارائه می‌دهد که یکی از این گروه‌ها کودکان هستند.

وی اظهار کرد: کودکان همراه پدر و مادر و گاهی نیز در قالب گروهی از مدارس و مهدکودک‌ها به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند و از برنامه‌های متنوعی که در رواق کودک و یا پایگاه‌های سیار در صحن‌های حرم رضوی دایر است، بهره‌مند می‌شوند.

مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم رضوی درباره فعالیت‌های رواق کودک حرم رضوی گفت: رواق کودک از ساعت ۱۰ تا ۲۲ همه روزه پذیرای زائران کودک است و سالانه ۳۶۰ هزار کودک در این رواق حضور یافته و از برنامه‌های متنوعی همچون سینما، قصه گویی، پرده خوانی، نمایش، آداب زیارت و… بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام پایاب با بیان اینکه روزانه نزدیک به هزار کودک در برنامه‌های رواق کودک حضور می‌یابند، گفت: موضوع نهادینه شدن فرهنگ زیارت برای کودکان و بهره مندی از نظام کارا و اثر بخش از اهداف اجرای برنامه‌های ویژه کودک است.

مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم رضوی ادامه داد: تعداد ۶۰۰ نیروی افتخاری در رواق کودک و ۸ پایگاه سیاری که در صحن‌ها و رواق‌های مختلف اعم از رواق دارالمرحمه، دارالحجه، رواق کتاب، صحن جمهوری اسلامی و دیگر صحن‌ها دایر است در تلاش هستند مفاهیم دینی و اعتقادی و آموزه‌های رضوی را در اذهان کودکان نهادینه کنند.

حجت الاسلام پایاب افزود: پایگاه‌های سیار و رواق کودک ویژه کودکان سنین ۵ تا ۹ است و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت میزبان کودکان است.

*راه‌اندازی مرحله دوم رواق کودک در آینده‌ای نزدیک
وی اضافه کرد: مرحله دوم رواق کودک با موضوع شهربازی نیز به زودی افتتاح می‌شود و با محوریت شهر قصه اهل بیت (ع) به رواق کودک متصل می‌شود.

مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم رضوی گفت: همچنین با توجه به درخواست مخاطبان رواقی ویژه خردسالان ۳ تا ۵ سال در کنار رواق کودک احداث خواهد شد.

حجت الاسلام پایاب اضافه کرد: سالانه در قالب جشن‌های تکلیف، رواق کودک، پایگاه‌های سیار کودک و تشرف‌های گروهی بیش از ۶۰۰ هزار زائر از خدمات حوزۀ کودک حرم مطهر رضوی بهره‌مند می‌شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار