247287
۰۱ شهریور ۱۴۰۲
کودک‌کشی

کودک‌ کشی برخی رژیمها در امتداد واقعه کربلا است

یک سخنران مذهبی گفت: آن چه که اکنون توسط برخی رژیم ها علیه کودکان فلسطینی و یمنی رخ می‌دهد در همان مسیر کودک کشی واقعه کربلا است.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی روز سه‌شنبه و همزمان با پنجم ماه صفر، در مراسم سالروز شهادت حضرت رقیه (س) که در رواق امام خمینی (ره) بحرم مطهر رضوی برگزار شد افزود: هر کجا ظلمی شود نتیجه آن بی آبرویی است و امروز نیز رژیم صهیونیستی و گروه داعش با توجه به جنایت‌هایی که انجام داده‌اند، آبرویی در سطح جهان ندارند.

وی با اشاره به مصیبت‌هایی که بر اهل بیت (ع) بعد از واقعه کربلا و در سفر به شام رخ داد اضافه کرد: از مدینه تا کربلا و سپس رفتن به شام حدود چهار هزار کیلومتر مسیر راه بادیه است و خاندان آل الله (ع) همراه با مصیبت‌های فراوان این مسیر را در دمای بالای ۵۰ درجه و آفتاب داغ طی کردند.

این سخنران مذهبی گفت: در تاریخ نقل شده است که وقتی خاندان اهل بیت (ع) را به شهر شام وارد کردند، آنان را در منطقه‌ای که اکنون با نام خرابه شام می‌شناسیم بدون حفاظ دربرابر گرما و امنیت نگهداری و این خاندان با کرامت را خرابه نشین کردند.

طباطبایی افزود:بعد از شهادت حضرت رقیه (س) و خاکسپاری پیکر وی شاهد تغییرات بسیاری در این محل هستیم و امروزه این منطقه به نام “حی الامین” شناخته می‌شود.

در ابتدای این ویژه برنامه، عزاداری صبح شهادت حضرت فاطمه صغری (س) با شعرخوانی شعرا و دکلمه خوانی در وصف کرامات این بانوی سه ساله و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) همراه بود.

همچنین مراسم شام شهادت حضرت رقیه خاتون نیز بر اساس برنامه اعلام شده ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه سه شنبه ۳۱ مرداد ماه با قرائت زیارت امین الله با نوای حاج امیر عارف از مداحان اهل بیت (ع) آغاز می‌شود و پس از آن عاشقان اهل‌بیت (ع) از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی بهره‌مند خواهند شد و در بخش پایانی این محفل نورانی، عزاداران این بانوی همام به قرائت دعای توسل و سوگواری خواهند پرداخت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار