248483
۱۶ مهر ۱۴۰۲
روز ملی کودک

کودکی در روز ملی کودک

در تقویم به جز اول ژوئن که روز جهانی کودک است، ۱۶ مهر هر سال هم به‌عنوان روز ملی کودک ثبت شده تا فرصتی برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان و نوجوانان باشد.

به گزارش کودک پرس ، در تقویم به جز اول ژوئن که روز جهانی کودک است، ۱۶ مهر هر سال هم به‌عنوان روز ملی کودک ثبت شده تا فرصتی برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان و نوجوانان باشد.

در تقویم به جز اول ژوئن که روز جهانی کودک است، ۱۶ مهر هر سال هم به‌عنوان روز ملی کودک ثبت شده تا فرصتی برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان و نوجوانان باشد. این روز در سال ۱۳۷۲ طی جلسه‌ای انتخاب شد که در آن نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برخی نهادهای دیگر حضور داشتند. انتخاب این روز برای بزرگداشت کودکان به یونیسف اطلاع‌رسانی و از طرف این سازمان هم به رسمیت شناخته شد. به این مناسبت از تاریخ شانزدهم مهر به‌مدت ۷ روز به هفته ملی کودکان نیز اختصاص داده شده است.

روز کودک فرصتی است برای بودن در کنار کودکان؛ برای وارد شدن به جهان آنها و همراهی‌شان. هر سال سازمان‌های مختلف مرتبط با کودکان در این روز مراسم جشن روز کودک را برپا می‌کنند. مدارس هم در روز ملی کودک از جشن دور نمی‌مانند، حتی اگر روز کودک در آخر هفته باشد. مهمانی‌های ویژه‌ای در مدرسه برای جشن گرفتن دوران کودکی برگزار می‌شود. جدای از جشن‌ها، مدارس مسئول برنامه‌های آموزشی هستند و کودکان در مورد حقوق خود در مورد خانواده، آموزش، صلح و امنیت، مراقبت‌های بهداشتی پایدار و حفظ میراث فرهنگی بیشتر می‌آموزند.

امسال هم برنامه متنوعی به مناسبت روز و هفته ملی کودک قرار است برگزار شود که متولی اصلی آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. بخش اول اجرای برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان و بخش دوم اجرای برنامه‌ها با محوریت کودک و نوجوان است. مخاطب برنامه‌های سطح ۲ هم خانواده، مسئولان و فعالان حوزه آموزش کودکان و نوجوانان هستند.

وقت را از دست ندهید و همراه با کودک یا نوجوان‌تان در این برنامه‌ها شرکت کنید. برای اطلاع از موضوع و زمان برگزاری برنامه‌ها هم می‌توانید به سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار