248213
۰۴ مهر ۱۴۰۲
کتابخانه شهید قاسم سلیمانی

اجرای برنامه های خلاقانه متنوع در کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اجرای برنامه های خلاقانه متنوع میزبان جمعی از اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه شد.

به گزارش کودک پرس ، کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اجرای برنامه های خلاقانه متنوع میزبان جمعی از اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه شد.

کلثوم دیزجی مسئول کتابخانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سهند با بیان اینکه کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از شاخص های ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه هستند که می توانند نقش یک محرک در تقویت قوه تفکر و خلاقیت دانش آموزان داشته و در عصر اطلاعات آنان را به سمت مطالعه سوق دهند، گفت: کتابخانه ها در پرورش و رشد فردی، اجتماعی، علمی و فرهنگی کودکان و نوجوانان نقش و اهمیت بسیار دارند. کتابخانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سهند نیز تلاش دارد تا از امکانات فرهنگی و نیروی فعال و خلاق خود در کتابخانه برای غنی سازی اوقات فراغت، همراه و همگام با کودکان و نوجوانان روزهای پرثمری برای آنان رقم بزند و برای رسیدن به این هدف، برگزاری تست شخصیت شناسی با هدف شناخت شخصیت و روحیات درونی اعضای کتابخانه برای تعامل سازنده و ارتباط موثر بین کتابداران و اعضا در جهت معرفی منابع مناسب با روحیات و شخصیت افراد از جمله برنامه های اجرا شده در این کتابخانه بوده است.

دیزجی گفت: کارگاه آموزشی کالبدشکافی مجازی بدن قورباغه با هدف آموزش و یادگیری راحت تر و نهادینه شدن مفاهیم یادگرفته شده از منابع چاپی برای اعضای نوجوان، بصورت مجازی از طریق استندهای لمسی اتاق علم، برگزار می شود.

وی افزود: آشنایی با سلول های مختلف و یادگیری ساختار دستگاه گردش خون و قلب انسان، برگزاری آزمون های جان هالند برای اعضای نوجوان کتابخانه با هدف تشخیص استعدادهای شغلی و مهارت های بالقوه آنها از دیگر اقدامات فرهنگی خلاقانه کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سهند در جهت شناخت علایق اعضا و در نهایت مجموعه سازی مناسب کتابخانه براساس نیازهای واقعی اعضا است.

گفتنی است، برگزاری کلاس های آموزشی زبان، کامپیوتر، نقاشی، خوشنویسی، خیاطی و جواهر دوزی برای بانوان خانه دار از دیگر برنامه های اجرا شده در کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سهند است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار