248106
۰۱ مهر ۱۴۰۲
سازمان ملل متحد

14 میلیون کودک سودانی به کمک بشردوستانه فوری نیاز دارند

صندوق کودکان سازمان ملل تاکید کرد که 14 میلیون کودک در کشور جنگ زده سودان، نیازمند دریافت کمک های بشردوستانه فوری هستند.

به گزارش کودک پرس ، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) بامداد جمعه از بیانیه دفتر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سودان به مناسبت روز جهانی صلح (21 سپتامبر هر سال) که در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر شده، نقل کرد که 14 میلیون کودک در این کشور عرب و مسلمان واقع در شمال شرق آفریقا، به کمک بشردوستانه فوری نیاز دارند.

یونیسف در این بیانیه ضمن درخواست پایان فوری درگیری در سودان میان نیروهای مسلح این کشور به رهبری «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به رهبری «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» و احترام به حقوق کودکان و حفاظت از آن، بر لزوم انجام اقدامات فوری برای نجات جان مردم و شکوفایی کودکان تاکید کرد.

این در حالی است که سودان به عنوان یکی از فقیرترین کشورهای جهان، از اواسط آوریل گذشته شاهد درگیری های شدید میان نیروهای مسلح و نیروهای پشتیبانی سریع است که بر اساس آمار سازمان ملل، تاکنون بیش از سه هزار کشته و بیش از پنج میلیون آواره در داخل و خارج کشور بر جای گذاشته است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار