248059
۳۰ شهریور ۱۴۰۲
مدرسه و کودکان کار

۲۷۶ کودک کار در اردبیل راهی مدرسه می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با برگزاری جشن مهرانه و کمک مؤسسات خیریه ۲۷۶ کودک کار و خیابانی در اردبیل راهی مدرسه می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، حامد رضایی شامگاه سه‌شنبه در جشن مهرانه در سالن فدک اردبیل اظهار کرد: کودکان کار و خیابانی در سال‌های گذشته از تحصیل مناسب و شایسته محروم ماندند که ما با شناسایی و ساماندهی این کودکان سعی کردیم از ظرفیت خیرین، نهادها و مؤسسات خیریه برای ادامه تحصیل و تأمین نیازمندی آنها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در این طرح سعی بر این است تا هزینه‌های تحصیلی و سایر نیازمندی‌های آنها تأمین و به حساب خانوارها پرداخت شود تا امکان ادامه تحصیل کودکان کار و خیابانی فراهم آید.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در این زمینه با همکاری آموزش و پرورش و مجموعه‌های حمایتی و خیریه سعی بر این است تا نیازمندی این دانش‌آموزان به نحوی تأمین شود تا دغدغه ادامه تحصیل و تأمین معاش خانواده را نداشته و با خیال راحت بتوانند در فرآیند تحصیلی قرار بگیرند.

رضایی افزود: بهزیستی نیز در حوزه وظایف و اختیارات خود حمایت‌های همه‌جانبه را از این کودکان انجام می‌دهد تا به تناسب شناسایی استعداد آنها در کنار تحصیل، سایر امکانات نیز برای این کودکان فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مؤسسه مهرانه با اقدامی مناسب و برگزاری این جشن سعی کرده تا در گام نخست بخش عظیمی از نیازمندی این کودکان کار و خیابانی را در آستانه شروع سال تحصیلی تأمین کرده و به نوعی امیدواری و نشاط را در بین این کودکان فراهم کند.

رضایی اضافه کرد: بهزیستی تلاش می‌کند تا بستر حمایت‌های همه‌جانبه را اعم از ارائه مشاوره‌های تحصیلی و خانوادگی برای این کودکان فراهم کرده و والدین آنها را مجاب به ادامه تحصیل این کودکان و نوجوانان بکند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: با اقدام خوبی که با هدف ساماندهی و نظم‌بخشی به این کودکان کار و خیابانی انجام شده ما کمترین آسیب را در این گروه‌های سنی شاهد هستیم و قطعاً ادامه این حمایت‌ها می‌تواند مؤثر و راهگشا در ادامه زندگی آنها باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار