247836
۲۱ شهریور ۱۴۰۲
جشنواره فیلم کودک

وقتي جشنواره فيلم كودك يادي هم از مردم اصفهان مي‌كند!

برنامه‌هاي محله‌محور رويكرد جدید جشنواره فيلم كودك در اصفهان است و به نظر مي‌رسد مديران شهري تصميم گرفته‌اند برخلاف سال‌هاي قبل اين رويداد را با مشاركت بيشتر مردم برگزار كنند.

به گزارش کودک پرس ، خبرنگاراني كه برخي سال‌ها ميهمان جشنواره فيلم‌هاي كودك و نوجوان در اصفهان بودند، از نزديك شاهد تجمعاتي مقابل هتل محل برگزاري اين رويداد بودند كه نسبت به هزينه‌هايي كه براي جشنواره مي‌شد، اعتراض داشتند. اين تجمعات هر چند پرتعداد برگزار نمي‌شد اما موضوعي نبود كه قابل كتمان باشد؛ اعتراضاتي كه از سوي رسانه‌هاي رسمي شهري و كشوري با سانسور مطلق مواجه مي‌شد و اصلاً به چشم نمي‌آمد چراكه كسي دوست نداشت اصل ماجرا تحت تأثير حاشيه قرار بگيرد. حالا به نظر مي‌رسد پس از حدود 40سال مسئولان شهري تصميم گرفته‌اند مردم اصفهان را در اين رويداد بيش از قبل مشاركت دهند تا اينگونه به نظر نرسد كه يك رويداد به زعم مردم پرهزينه با حضور عده‌اي از ميهمانان خارج از اصفهان انجام مي‌شود كه مردم خود اين شهر در آن نقشي ندارند و اساساً بازي داده نمي‌شوند.
جشنواره‌هاي فيلم در جهان اغلب با نام شهرها شناخته مي‌شوند و مردم ميزبان اصلي محسوب مي‌شوند و از آن استقبال مي‌كنند. كمترين نسبت مردم با اين رويدادها اين است كه كار و كاسبي آنها از حاشيه شلوغي شهر رونق مي‌گيرد و همين سبب مي‌شود از برگزاري يك رويداد هنري خوشحال باشند و حس كنند سهمي هر چند ناچيز در آن دارند اما جشنواره فيلم اصفهان با سابقه‌اي حدوداً 40ساله تازه به اين نتيجه رسيده است كه بايد نگاهي مردمي‌تر به اين رويداد داشته باشد و مردم اين شهر را به مشاركت جدي فرابخواند؛ مشاركتي كه اميد مي‌رود بيشتر شكلي و تصنعي نباشد بلكه جدي و حقيقي باشد.
ميثم بكتاشيان، مدير اجرايي سي‌وپنجمين جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان در اصفهان در نشست هماهنگي برگزاري اين رویداد كه با حضور تعدادي از مديران ستادي تهران و جمعي از مديران كميته‌هاي ستادي اصفهان در شهر اصفهان برگزار شد با تأكيد بر تلاش همكاران در حوزه‌هاي مختلف گفت: اميدوارم امسال با تغيير رويكردها و محتوايي‌شدن اقدامات، برنامه‌هاي محله‌محور كه جزو رويكردهاي دوره كنوني مديريت شهري است با قوت بيشتري پيش برود.
مدير اجرايي سي‌وپنجمين دوره جشنواره در اصفهان عنوان كرد: صحبت از اصفهان يا تهران در ادبيات ما نيست و به عنوان يك پيكره واحد در حال پيشبرد برنامه‌هاي جشنواره هستيم.
همه مردم ايران بايد از جشنواره بهره‌مند شوند
كمال حيدري، معاون فرهنگي شهردار اصفهان نيز در اين نشست اظهار كرد: اصفهان شهر زندگي است و برگزاري اين رويداد نيز مي‌تواند با ايجاد شور و نشاط براي دستيابي به اين شعار ما را ياري كند.
وي با بيان اينكه همه مردم بايد از اين جشنواره و اثرات آن بهره‌مند شوند، گفت: آنچه مي‌تواند ما را در فرايند اجرا و عمليات كمك كند تا به بهترين نحو جشنواره را اجرا كنيم، هم‌افزايي و همدلي است.
معاون فرهنگي شهردار اصفهان ادامه داد: جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، رويدادي براي كل ايران و توفيق اجرايش از آن اصفهان است. بايد تلاش كنيم اين جشنواره به بهترين نحو اجرا شود.
او با تأكيد بر لزوم اجراي هر چه بهتر برنامه‌هاي جنبي جشنواره اظهار كرد: فضاي جشنواره همان طور كه از نامش مشخص است، بايد با محوريت كودك و نوجوان باشد و از سويي اين جشنواره فرصتي است تا نشاط و شور در كشور حاكم شود.
حيدري تصريح كرد: دشمن به دنبال ايجاد فضاي يأس و نااميدي است و ما بايد از فرصت برگزاري اين رويداد نهايت استفاده را ببريم.
مسعود احمديان، مدير اجرايي جشنواره سي‌وپنجم در اين نشست اظهار كرد: اين جشنواره بين‌المللي در يك لوكيشن ارزشمند به نام اصفهان برگزار مي‌شود اما نكته‌اي كه هميشه آن‌ را فراموش كرده‌ايم، مخاطب اصلي اين برنامه يعني كودكان و نوجوانان هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار