247729
۱۸ شهریور ۱۴۰۲
جشنواره فیلم کودک و نوجوان

جشنواره‌ای که ترجیح می‌دهد بچه‌ها مخاطب جدی‌اش باشند

مدیر اجرایی جشنواره سی‌وپنجم فیلم کودک و نوجوان اصفهان: این رویداد در یک لوکیشن ارزشمند به نام اصفهان برگزار می‌شود، اما نکته‌ای که همیشه آن را فراموش کرده‌ایم، این است که مخاطب اصلی این برنامه کودکان و نوجوانان هستند

به گزارش کودک پرس ، فیلم ساختن برای بچه‌ها یا درباره بچه‌ها چالش تازه‌ای درباره برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان نیست با این حال به نظر می‌رسد هنوز این موضوع دغدغه‌ای جدی برای این جشنواره محسوب می‌شود، چراکه سخن درباره مخاطب همچنان برای برگزار کنند‌گان موضوعیت دارد.
جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در این دوره ترجیح می‌دهد بیش از پیش روی مخاطب محور بودن فکر و بچه‌ها را به عنوان مخاطب جدی این رویداد وارد بازی خود کند، نه اینکه بچه‌ها زینت‌المجلس باشند و خدایی نکرده از آن‌ها به عنوان شو آف استفاده شود، بلکه حضور آن‌ها حقیقی و جدی تلقی شود و جریان داشته‌باشد.
در نشست هماهنگی سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه همیشه این نکته فراموش‌شده که مخاطب اصلی این رویداد، کودکان و نوجوانان هستند، بر توجه به کودک و نوجوان به عنوان مخاطب اصلی جشنواره تأکید شده‌است.
اصفهان شهر زندگی است
مسعود احمدیان، مدیر اجرایی جشنواره سی‌وپنجم فیلم کودک و نوجوان اصفهان با اشاره به پشتیبانی مالی برپایی این دوره از جشنواره می‌گوید: بیشترین حجم مباحث مالی جشنواره در زمینه تأمین فیلم‌های خارجی و حضور میهمانان و داوران از کشور‌های مختلف است.
مدیر اجرایی جشنواره با تأکید بر اهمیت نمایش فیلم در این جشنواره، عنوان کرد: غالباً به تأمین آثار برای نمایش در جشنواره توجه نمی‌شود و متأسفانه گاه فیلم‌ها برای ما مهم نیست.
احمدیان با بیان اینکه مهمانان اصلی ما سازندگان آثار هستند، گفت: تولیدکنندگان آثار باید در جریان این جشنواره فرصتی داشته‌باشند تا در این رویداد در کنار یکدیگر قرار بگیرند و تجربیات خود را ارائه کنند.
او با اشاره به جایگاه مخاطب جشنواره گفت: کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی این جشنواره هستند. اصفهان نیازمند سالن سینمای خوب و استاندارد است تا مخاطب از کیفیت تصویر و صدا لذت ببرد. باید این استاندارد‌ها فراهم شود تا مخاطب جشنواره بهترین استفاده را از تماشای فیلم‌ها ببرد.
کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: اصفهان شهر زندگی است و برگزاری این رویداد نیز می‌تواند در ایجاد شور و نشاط برای دستیابی به این شعار ما را یاری کند.
وی با بیان اینکه همه مردم باید از این جشنواره و اثرات آن بهره‌مند شوند، گفت: آنچه می‌تواند ما را در فرآیند اجرا و عملیات کمک کند تا به بهترین نحو جشنواره را اجرا کنیم، هم‌افزایی و همدلی است.
رویدادی برای کل ایران
معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، رویدادی برای کل ایران و توفیق اجرایش از آن اصفهان است. باید تلاش کنیم تا این جشنواره به بهترین نحو اجرا شود.
او با تأکید بر لزوم اجرای هر چه بهتر برنامه‌های جنبی جشنواره اظهار کرد: فضای جشنواره همان‌طور که از نامش مشخص است، باید با محوریت کودک و نوجوان باشد و از سویی این جشنواره فرصتی است تا نشاط و شور در کشور حاکم شود.
حیدری تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد فضای یأس و ناامیدی است و ما باید از فرصت برگزاری این رویداد نهایت استفاده را ببریم.
مخاطب اصلی را فراموش کرده‌ایم!
مسعود احمدیان، مدیر اجرایی جشنواره سی‌وپنجم در این نشست اظهار کرد: این جشنواره بین‌المللی در یک لوکیشن ارزشمند به نام اصفهان برگزار می‌شود، اما نکته‌ای که همیشه آن را فراموش کرده‌ایم این است که مخاطب اصلی این برنامه کودکان و نوجوانان هستند.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار