247596
۱۴ شهریور ۱۴۰۲
ارزیابی سامانه‌ رتبه‌بندی

«مطالعات ادبیات کودک» ارتقا رتبه یافت

براساس ارزیابی سامانه‌ رتبه‌بندی نشریات کشور، تحت نظارت کمیسیون نشریات علمی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشریه‌‌های علمی «پیشرفت‌های حسابداری» و«مطالعات ادبیات کودک» به صاحب امتیازی دانشگاه شیراز، در ارزیابی سال 1401، از رتبه‌…

به گزارش کودک پرس ، دکتر شکرالله خاکرند، امروز با اعلام این خبر، به معرفی دستاوردهای واحد ارزیابی نشریات علمی مرکز نشر دانشگاه شیراز در سال 1401 پرداخت و توضیح داد: دانشگاه شیراز در حال حاضر صاحب امتیاز 20 نشریه‌ علمی است که از این تعداد 9 مجله‌ به زبان فارسی و 11 مجله‌ به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.

رئیس اداره انتشارات دانشگاه شیراز افزود: همه نشریات در سال گذشته (۱۴۰۱) در سامانه‌ ارزیابی نشریات ثبت و 19 نشریه، مورد ارزیابی قرار گرفته‌ است که براساس نتایج اعلام شده، 6 مجله‌ دارای رتبه‌ «بین‌المللی»، 5 مجله دارای رتبه‌ «الف» و 8 مجله دارای رتبه‌ «ب» هستند و در مجموع از تعداد 19 مجله‌ ارزیابی شده در سال 1401 نسبت به سال 1400، دو مجله‌ «پیشرفت‌های حسابداری» و «مطالعات ادبیات کودک» افزایش رتبه داشته‌اند.

خاکرند در ادامه گفت: این نشریات با همکاری اعضای هیات‌علمی دانشکده‌های دانشگاه شیراز، با هدف گسترش هرچه بیشتر اطلاعات و پژوهش‌های علمی و نشر نتایج تحقیقات بدیع و ارزشمند در زمینه‌های تخصصی، بنیان‌گذاری شده است و اعضای گروه دبیران خارجی مجلات دانشگاه شیراز از بزرگ‌ترین افراد علمی دنیا هستند.

وی یادآور شد: مقالات چاپ‌شده در این مجلات به‌صورت آزاد در دسترس تمامی پژوهشگران است و از این تعداد، 4 مجله‌ از مجلات دانشگاه، بین‌المللی است که دانشگاه شیراز و انتشارات اشپرینگر به‌صورت مشترک آن را منتشر می‌کنند و در پایگاه‌هایی مانند web of science و scimago نمایه می‌شود. این مجلات سابقه‌ طولانی در انتشار دارند و دبیران آن، اساتید دانشگاه‌های مختلف داخل و خارج از کشور هستند.

این مجله به صورت دوفصلنامه در سال به چاپ می‌رسد و از سال 1389 اولین شماره مجله به چاپ رسیده است و از آن زمان به طور مداوم هر دو فصل یک شماره چاپ و نمایه می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار