247572
۱۳ شهریور ۱۴۰۲
رضا طوسی

ارائه خدمات به بیش از ۱۰ هزار کودک نیازمند کردستانی در صندوق امداد ولایت

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه ۱۶۹ هزار نفر برابر با ۱۱ درصد از جمعیت استان از صندوق امداد ولایت خدمات بانکی دریافت می‌کنند،، گفت: از طریق این صندوق به ۱۰ هزار و ۳۰۰ کودک یتیم و نیازمند و ۷ هزار مادر باردار و شیرده دچار سوءتغذیه خدمات بانکی ارائه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، ۱۲ شهریور در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با هدف ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی در سطح استان کردستان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در حال حاضر به عنوان بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه کشور در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان اقدام می‌کند، افزود: از ابتدای تأسیس این صندوق تاکنون ۳۷۴ میلیارد تومان به مبلغ ۴۰ هزار مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در ادامه به خدمات ارائه شده در این صندوق قرض‌الحسنه اشاره و بیان کرد: عدم دریافت سود و جریمه دیرکرد، پرداخت تسهیلات با اقساط بلندمدت، عدم دریافت کارمزد تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیون تومان، دریافت حداقل کارمزد صرفاً یک بار به میزان سه درصد در تسهیلات بیشتر از ۱۰ میلیون تومان، پرداخت تسهیلات با تضامین آسان و پرداخت تسهیلات بدون نیاز به سپرده گذاری از جمله خدمات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است.

وی ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت وجوه سپرده گذاری شده را به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده نمی‌کند و فقط به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد.

طوسی با بیان اینکه از طریق این صندوق به ۱۶۹ هزار نفر و حدود ۱۱ درصد از جمعیت استان کردستان خدمات بانکی ارائه می‌شود، اظهار کرد: همچنین از طریق این صندوق خدمات بانکی به ۱۰ هزار و ۳۰۰ کودک یتیم و نیازمند و ۷ هزار مادر باردار و شیرده دچار سوءتغذیه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۷۷ مورد تسهیلات دیگر از محل سپرده خیران پرداخت شده است، یادآور شد: ۲۴ هزار مورد از این تسهیلات مربوط به کارگشایی، ۸ هزار و ۲۰۰ مورد وام اشتغال، سه هزار و ۴۲۲ مورد کمک به خرید مسکن، ۲ هزار مورد ودیعه مسکن، ۷۱۳ مورد شهریه دانشجویان و ۶۴۳ مورد نیز تسهیلات درمانی بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار