247489
۰۹ شهریور ۱۴۰۲
بازگشت قرقیزستانی ها از سوریه

بازگشت 31 زن و 64 کودک قرقیزستانی از سوریه

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه قرقیزستان، 31 زن و 64 کودک تبعه قرقیزی با یک هواپیمای ویژه از سوریه به کشور منتقل شدند.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس اعلام وزارت امور خارجه قرقیزستان، 31 زن و 64 کودک تبعه این کشور با یک هواپیمای ویژه از سوریه به قرقیزستان منتقل شدند.

اجرای موفق مرحله دوم بازگشت اتباع این کشور از سوریه به لطف تعامل هماهنگ نهادهای مجاز دولتی در حوزه سیاست خارجی، امنیت ملی، بهداشت و درمان، تامین اجتماعی و نهادهای انتظامی امکان پذیر شد.

طرف قرقیزستانی از صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای کمک در جهت بازگشت شهروندان قرقیزی تشکر کرد.

همچنین در چارچوب این ماموریت، هیئت قرقیزستان بر اساس دستورالعمل‌های کابینه وزیران این کشور کمک‌های بشردوستانه در قالب های مختلف از جمله انتقال داروهای لازم برای نیازهای مردم شمال شرق سوریه ارائه کرد.

از سال 2011 در پی تبلیغات گروههای افراطی و تروریستی تعداد زیادی از شهروندان آسیای مرکزی به عراق و سوریه برای عضویت در داعش و دیگر گروههای تروریستی فعال در این کشور سفر کردند که در این درگیرها تعداد زیادی از این افراد کشته و تعدادی نیز اسیر شدند.

طبق برآورد دولت قرقیزستان حداقل 800 شهروند این کشور در این مدت به سوریه رفته‌اند.

همچنین در مارس 2021، مقامات این کشور 79 کودک قرقیز را با رضایت مادران آنها که در عراق حضور داشتند به کشور بازگرداندند.

در فوریه 2023، همچنین در چارچوب ماموریت بشردوستانه «آیکول» 18 زن و 41 کودک با همراهی کارمندان کمیته دولتی امنیت ملی و وزارت امور خارجه قرقیزستان از سوریه وارد این کشور شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار